سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان موخوره

بهترین روش برای درمان موخوره

پیچ و تاب و تقسیم مو زیبایی آن را از بین می برد. دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد و چیزهای زیادی برای ترمیم این مشکل وجود ندارد. در گذشته از مو برای درمان موخوره استفاده می شد به این ترتیب که انتهای شافت مو بسته شده و دیگر این مشکل پیش نمی آید. البته این راه حل مناسبی نبود زیرا باعث می شود ساقه مو در وضعیت بدتری قرار بگیرد. در این مقاله ، از سایت آرایشی بهاره کلهر ، روش های درمان موخوره را بررسی کرده است.

 

آیا درمان موخوره قطعی است؟

درمان بیماری موخوره قطعی نیست و در بسیاری از موارد این مشکل فقط با کوتاه کردن آن قسمت از مو قابل حل است. برای جلوگیری از عود مجدد این مشکل ، انتهای مو باید هر شش هفته یکبار کوتاه شود. فر کردن مو هرگز نباید نادیده گرفته شود. از آنجا که هرچه این مشکل بیشتر شود ، ملتحمه روی ساقه مو بیشتر و حاد تر می شود.

 

محصولاتی وجود دارد که به طور موقت برای درمان موخوره استفاده می شود. این محصولات پس از شستشو و شانه کردن موها برداشته می شوند و دوباره فولیکول های مو دیده می شوند. استفاده از نرم کننده های قوی تر نیز در درمان موخوره مؤثر است ، اما این محصولات همچنین موقتی هستند.

 

تنها راه جلوگیری از موخوره پیشگیری از ابتلا به آن است. بعضی اوقات موهای زائد به نوع مو بستگی دارد و بعضی موها سریعتر از سایرین محو می شوند. موهای خشک اغلب سریعتر تقسیم می شوند و دچار مشکلات ریزش می شوند. اما انواع دیگر مو نیز این مشکل را دارند.

 

دلایل موخوره چیست؟

1- یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو شکستن نادرست و به خصوص پوشاندن بیش از حد موهاست. غالباً ، افرادی که موهای مرطوب خود را شانه می کنند ، بیشتر مستعد ابتلا به سرخ شدن و تقسیم شدن هستند.

 

2- رنگ کردن و فر کردن موها باعث شکنندگی و شکنندگی بیشتر موها می شود. افرادی که موهای خود را مجعد و یا رنگ می کنند ، باید مراقبت بیشتری از موهای خود انجام دهند ، به خصوص قبل از شستشوی آن با نرم کننده.

 

3- گرم کردن موها نیز مشکلات زیادی ایجاد می کند. به همین دلیل باید از محصولات ضد گرما قبل از گرم کردن مو استفاده کرد.

 

4- علاوه بر این ، بهتر است موها را با حوله خشک نکنید تا احتمال سرخ شدن وجود داشته باشد. به همین دلیل بهتر است موها را در معرض باد کمی قرار داده و به طور طبیعی آن را خشک کنید و پس از مرطوب شدن ، آن را به آرامی با یک شانه دندانه دار شانه کنید. برای خشک کردن موهای خود ، باید از سشوار تا حد ممکن اجتناب کنید تا آسیب های مو را کاهش دهد.

 

5- کاشت مو و سایر تزئیناتی که موها را دراز می کند و شکل آن را تغییر می دهد نیز می تواند به مو آسیب برساند. به همین دلیل ، شما باید از باندهای مو که روی آن هیچگونه پوشش وجود ندارد ، خودداری کنید تا هنگام برداشتن بانداژ ، آسیب کمتری به مو وارد شود و مو ضعیف نشود.

 

6. در آخر باید توجه داشت که سلامتی مو بسیار مهم است و افرادی که پوست سرشان خشک است باید بیشتر مراقب موها باشند. زیرا این خشکی احتمال ریزش مو را افزایش داده و مشکلات بسیاری ایجاد می کند. همچنین لازم به ذکر است که رژیم غذایی کم چربی همچنین باعث خشکی موها و به تبع آن ایجاد موهای زائد می شود ، بنابراین لازم است رژیم غذایی متعادل حفظ شود.