سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 پیشنهاد عالی برای کاهش بیماری صبحگاهی

 

 

1. هوموس مصرف کنید

 

هوموس ماده ای رب شکل در خاورمیانه است که از نخود فرنگی (لوبیا گاربانو) تهیه شده و منبع غنی پروتئین و فیبر غیر حیوانی است. همچنین دارای مقادیر زیادی اسید فولیک و منگنز است.

 

طعم هوموس به تنهایی خیلی خوشمزه نیست اما می توان به جای مایونز روی ساندویچ یا سس سالاد از سبزیجات ، نان پیتا ، بیسکویت های ترد استفاده کرد.

 

2. تخم مرغ را فراموش نکنید !!!

 

یکی دیگر از مواد غذایی با پروتئین بالا تخم مرغ است که علاوه بر پروتئین منبع کولین است که برای رشد مغز جنین مفید است. بعلاوه تخم مرغ حاوی امگا 3 است که باعث تقویت بینایی و رشد مغزی جنین می شود.

 

تخم مرغ ها به راحتی پخته می شوند و حتی می توانید از آنها به عنوان یک میان وعده عالی استفاده کنید یا تخم مرغ خرد شده را نیز به سالادها و ساندویچ های خود اضافه کنید.

 

3. ساندویچ مرغ بخورید.

 

بسیاری از انواع گوشت ، تا زمانی که خام باشد ، ممکن است به لیستریو ، یک باکتری که برای جنین مضر است آلوده شود. بنابراین آنها را خوب طبخ کرده و بعداً از آنها استفاده کنید. مرغ منبع عالی پروتئین برای بارداری است ، که کالری کمی دارد و تا حدی تهوع در بارداری را کاهش می دهد.

 

این پروتئین منبع کم چربی است و به راحتی می توانید ساندویچ مورد علاقه خود را با آن تهیه کنید. سینه های مرغ را کباب کرده یا سرخ کنید و سپس آن را به عنوان ساندویچ میل کنید. می توانید از آن در سالاد ماکارونی یا زیتون نیز استفاده کنید.

 

برای تهیه ساندویچ مرغ بهتر است از نان گندم سبوس دار استفاده کرده و مقداری سبزیجات مانند خیار ریز خرد شده ، کرفس خرد شده ، برگ اسفناج یا کاهوی سبز تیره را به ساندویچ های خود اضافه کنید.

 

4- اسفناج بخورید

 

اسفناج انرژی فوق العاده ای را به ویژه برای دوقلوهای باردار برای بدن فراهم می کند. اسفناج و سایر سبزیجات دارای برگ تیره حاوی کلسیم ، اسید فولیک ، ویتامین K و آهن هستند. همچنین سرشار از ویتامین C ، فیبر ، کاروتنوئیدها ، لوتئین و بیوفلاونوئیدها است که همگی برای بدن مادر و رشد بهتر جنین ضروری هستند.

 

شما می توانید با اسفناج تازه یک سالاد خوشمزه درست کنید و یا برگ اسفناج را به ساندویچ خود اضافه کنید یا با سیب زمینی سرخ شده فرانسوی و ماکارونی به عنوان خوراکی سرو کنید. همچنین می توانید از اسفناج یخ زده در سوپ ها استفاده کنید.

 

5. نان تست را با کره بادام زمینی میل کنید

 

کره بادام زمینی بسیار خوشمزه و مورد علاقه کودکان است ، اما برای مادران آنها نیز می تواند یک غذای خوشمزه و مغذی باشد. نان سبوس دار خیس شده در کره بادام زمینی را می توان به عنوان یک میان وعده عالی یا صبحانه میل کرد.

 

کره بادام زمینی دارای ترکیبات عالی مانند تیامین ، نیاسین ، پتاسیم و روی است. این غذای خوشمزه دارای پروتئین بالایی است که برای مادران بسیار مفید است. همچنین نسبت به کره یا مارگارین منبع چربی سالم و بهتری است.