سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگهداری برگ انجیری

شرایط نگهداری مناسب برگ انجیری:

در ادامه ما در مورد تمام نکات و شرایطی که باید برای حفظ این گیاه و برگ های کوچک انجیر رعایت شود به شما خواهیم گفت.یکی از گیاهان پهن برگ که در خانه نگهداری می کنید و جذابیت خاصی به خانه شما می بخشد برگهای انجیر است. به دلیل شرایط نگهداری نمی توان از آن برای دفاتر و محل کار استفاده کرد ، این گیاه برای خانه ها مناسب است ، این گیاه به محیط مرطوب و آب و هوای گرم احتیاج دارد و تغییرات دما را به راحتی تحمل می کند ، ریشه این گیاه بسیار طولانی است و در ایران باستان Ajben است (aj = مار + بن = ریشه ، او به ریشه مارهایی مانند او اشاره می کند). به طور کلی این گیاه برای کسانی است که می خواهند گل و گیاهان خود را تازه نگه دارند.

 

برگ انجیر کیست و از کجا آمده است؟


نام علمی برگ انجیر MONSTERA DELICIOSA است که به Monstera معروف است و از خانواده Araceae متعلق به جنگل های بارانی جنوب مکزیک و کلمبیا است. روی برگ است و هوای گرم و مرطوب را نیز دوست دارد. این گیاه ریشه هوایی دارد که نیاز به حمایت و تغذیه دارد. طول این گیاه می تواند به چندین متر برسد. این گیاه به ندرت در یک آپارتمان شکوفا می شود و بیشتر آن در زیستگاه طبیعی آن است.

برگ انجیر دارای 50 گونه همیشه سبز و رنده شده است که به ارگانیسم ها بستگی دارد و با استفاده از ریشه های هوایی روی آنها رشد می کند برگهای آنها ابتدا صاف است اما برگهای آنها با گذشت زمان قطع می شود. اگر تغذیه و شرایط ایده آل برای رشد گیاه فراهم کنید ، برگهای آن به 50 سانتی متر می رسد.
نوعی برگ انجیر وجود دارد که برگ انجیر کوچک (Monstera friedrichsthalii) نامیده می شود و شرایط نگهداری همانند گونه های معرفی شده را دارد اما به نور بیشتری احتیاج دارد.

آیا برگ انجیر سمی است؟


برگ انجیر سمی نیست ، اما میوه خام آنها حاوی اسید اگزالیک است که در صورت خوردن می تواند باعث تحریک دردناک ، تورم ، زخم و گرفتگی صدا شود.



شرایط نگهداری مناسب برای برگ انجیر


فیلودندرون انجیر ، همانطور که در بالا ذکر شد ، نیاز به یک محیط گرم و مرطوب دارد و همچنین می تواند تغییرات دما را به خوبی تحمل کند ، اما شما می توانید شرایط ایده آل برای حفظ این گیاه زیبا را در زیر بخوانید.
دمای مناسب برگ انجیر باید چقدر باشد؟
این گیاه دمای پایین را تحمل نمی کند و حداقل دمایی که گیاه می تواند تحمل کند 10 درجه سانتیگراد است ، همان چیزی است که من پیشنهاد می کنم برگ انجیر را زیر 13 درجه نگه ندارید و حداکثر دمایی که این گیاه تحمل می کند 30 درجه است و در این حالت مطمئن شوید که باید اسپری کنید برای تأمین رطوبت گیاه. بنابراین سعی کنید فضای ذخیره سازی را بیش از حد گرم نکنید

چه شرایط نوری برای برگ انجیر باید فراهم کنم؟


شرایط ایده آل روشنایی برای این گیاه شرایط نوری نیمه سایه است و سعی کنید آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. اما او نور کم که باعث کوچک شدن برگهای گیاه می شود را دوست ندارد. بنابراین بهتر است پشت پنجره ای که با روکش یا پرده مات محافظت شده است بمانید و به هیچ وجه آن را در معرض نور مستقیم قرار ندهید.

گیاه انجیر چقدر آبیاری دارد؟


او آبیاری زیاد را دوست ندارد و باید خاک گلدان بین آبیاری تخلیه شود و قبل از آبیاری حتما توجه داشته باشید که خاک گلدان به عمق 3 سانتی متر خشک شده است ، زیرا آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ساقه و از بین رفتن ریشه ها می شود. در حقیقت ، هر ماه یک بار تخلیه را چک کنید تا آب اضافی آن از زیر گلدان خارج شود و اگر می توانید ، یک جزیره درست کنید که این آب را در آن داشته باشد تا بتواند سرسبز شود. در صورت آبیاری بیش از حد یا عدم تخلیه مناسب ، باعث پوسیدگی ریشه و ساقه می شود.

 

چند درصد رطوبت برای برگ انجیر مناسب است؟


برای تأمین رطوبت این گیاه ، بهترین راه ایجاد جزیره زیر گلدان است. این جزیره به گونه ای ساخته شده است که شما ته ظرف را با سنگریزه پر کنید و سپس آن را با آب پر کنید. توجه داشته باشید که آب نباید با گلدان تماس داشته باشد. . در تابستان اسپری را فراموش نکنید ، حداقل دو بار در هفته اسپری کنید. البته برای این کار حتماً از آب بدون نمک استفاده کنید.

به جای سمپاشی می توان از مرطوب کننده استفاده کرد تا برگها دچار مشکل نشوند.

بهترین خاک برای گیاه فیلودندرون چیست؟


برگ درخت انجیر فیلودندرون خاک سبک را دوست دارد و شما می توانید از خاک آماده شده یا خاک کمپوست برای گلدان های این گیاه استفاده کنید. پیشنهاد می کنم از خاک آماده استفاده کنید اما اگر می خواهید این خاک را در خانه درست کنید می توانید از مخلوط خاک برگ + کمی خاک باغچه + کمی ماسه یا پرلیت استفاده کنید.
گیاه فیلودندرون را بارور و تغذیه کنید
اگر می خواهید گیاهان دارای برگهای بزرگی باشند ، تغذیه آنها با کودهای محلول در آب را فراموش نکنید ، توجه داشته باشید که زیاد تغذیه برای این گیاه مضر است ، کود دادن ماهی یکبار برای گیاهان کافی است. البته می توانید از سه یا بیست کود استفاده کنید.

زمان تعویض برگ انجیری


گلدان را هر ساله بررسی کنید و اگر ریشه گیاه از زیر گلدان بیرون زده است ، گلدان را در بهار تعویض کنید (فقط یک اندازه بزرگتر است). و هنگامی که گیاه پیر می شود ، می توانید این تغییر حجم را به دو یا سه اندازه افزایش دهید و پس از بزرگ شدن گیاه ، فقط باید خاک گلدان را تغییر دهید. توجه داشته باشید که پس از تعویض گلدان ، احتمال شوک و رشد کوتاه مدت برای گیاه شما طبیعی است.
تمیز کردن ملحفه ها
اگر می خواهید گیاه شما زیبا و جذاب به نظر برسد ، حتما برگ های آن را با پارچه تمیز کنید ، اما فقط یک بار در سال از مواد شیمیایی و جلا استفاده کنید.