سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سازندگان دستگاه ظروف یکبار مصرف

کارخانه تولید کارد و چنگال یکبار مصرف - به ویژه نوع کاغذ آن - سودآور است و در آینده نزدیک گسترش بیشتری خواهد یافت. با این حال ، نمی توان حرکات انجام شده برای تولید کارد و چنگال یکبار مصرف با مواد گیاهی را نادیده گرفت. در برخی گزارش ها آمده است که پلاستیک ها تا 300 سال در طبیعت باقی می مانند ، در حالی که برخی دیگر حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند 500 سال در طبیعت باقی می مانند و تجزیه نمی شوند ، اما یک متخصص صنعت پلاستیک این تعداد را غیر واقعی می داند و می گوید این رقم است. به هر حال ، بدون در نظر گرفتن اینکه کدام عدد به واقعیت نزدیکتر است ، باید بدانیم که استفاده از ظروف یکبار مصرف - و کیسه های پلاستیکی - یک اتفاق غیرقابل باور در دهه های اخیر است که موضوع بسیاری از صنعتگران و محیط زیست نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان

با این وجود قدم های جدیدی در جهان برداشته شده است که می توان با تاخیر در ایران مشاهده کرد و البته هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز مسیری طولانی داریم. با این وجود استفاده از پلاستیک برای تولید ظروف یکبار مصرف در جهان فراموش می شود و در ایران اولین قدم ها برداشته شده است.کارخانه تولید کارد و چنگال یکبار مصرف - به ویژه نوع کاغذ آن - سودآور است و در آینده نزدیک گسترش بیشتری خواهد یافت. با این حال ، نمی توان حرکات انجام شده برای تولید کارد و چنگال یکبار مصرف با مواد گیاهی را نادیده گرفت. در برخی گزارش ها آمده است که پلاستیک ها تا 300 سال در طبیعت باقی می مانند ، در حالی که برخی دیگر حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند 500 سال در طبیعت باقی می مانند و تجزیه نمی شوند ، اما یک متخصص صنعت پلاستیک این تعداد را غیر واقعی می داند و می گوید این رقم است. به هر حال ، بدون در نظر گرفتن اینکه کدام عدد به واقعیت نزدیکتر است ، باید بدانیم که استفاده از ظروف یکبار مصرف - و کیسه های پلاستیکی - یک اتفاق غیرقابل باور در دهه های اخیر است که موضوع بسیاری از صنعتگران و محیط زیست نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان

 

 

 

 

با این وجود قدم های جدیدی در جهان برداشته شده است که می توان با تاخیر در ایران مشاهده کرد و البته هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب هنوز مسیری طولانی داریم. با این وجود استفاده از پلاستیک برای تولید ظروف یکبار مصرف در جهان فراموش می شود و در ایران اولین قدم ها برداشته شده است.

ظروف پلاستیکی

 

از مواد مختلف پلیمری (نفتی) در ساخت ظروف پلاستیکی مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال ، ظروف نوشیدنی گازدار از پلی اتیلن تترافتالات (PET) ساخته شده است ، بطری های کودک از پلی کربنات پی وی سی ساخته شده است. مواد اولیه ظروف بسته بندی لبنیات شامل پلی اتیلن (PE) ، پلی پروپیلن (PP) و پلی استایرن (PS) می باشد. در ساخت ظروف یکبار مصرف از پلی پروپیلن PP و مواد پلی استایرن PS نیز استفاده می شود.

 

استفاده از ظروف یکبار مصرف مختلف

 

یک کارشناس بهداشت در پاسخ به سؤال امروز درباره استفاده از کارد و چنگال یکبار مصرف ، معتقد است که هر نوع کارد و چنگال یکبار مصرف برای استفاده خاص مناسب است ، به عنوان مثال: "ظروف یکبار مصرف یک رنگ و شفاف فقط برای غذاهای سرد و نوشیدنی مناسب است." وی می گوید از مواد مورد استفاده در هر یک از ظروف باید برای یک کار خاص استفاده شود ، مانند: "ظروف یکبار مصرف سفید و کف دار برای سرما ، گرم (با دمای پایین حدود 65 درجه سانتیگراد) و مواد غذایی مرطوب مناسب است." وی گفت: ترجیح می دهد از فویل آلومینیومی برای غذای گرم استفاده شود. وی با تأکید بر اینکه لیوان های کاغذی مناسب تر از پلاستیک های یکبار مصرف هستند ، گفت: از لیوان های مقوا (سلولز) برای نوشیدن مایعات گرم استفاده کنید.

رایج ترین محصول یکبار مصرف در طول سال "شیشه" است. کنار گذاشتن جشنواره های مذهبی و مواردی که در سال های اخیر اولین مصرف کننده لوازم سفره یکبار مصرف است ، لیوان های یکبار مصرف در تمام فصول سال مشتریان خود را دارند. به همین دلیل ، ما نگاهی به فرصتها و تهدیدهای تولید این محصول می اندازیم.

قیمت دستگاه های مورد نیاز

 

اگرچه دستگاههای کارد و چنگال یکبار مصرف در ایران نیز ساخته می شوند ، اما اکثر آنها در کره و چین ساخته می شوند و در انبار نیز موجود هستند و قیمت های متفاوتی دارند. نگاهی به بازار ماشین آلات به ما می گوید که قیمت ها از 30 میلیون تومان به 100 میلیون تومان در نوسان است. بیش از 90? کارخانه های ایران به دلیل ماشینهای "نیمه سازنده" قادر به تولید ظروف فقط از پلی استایرن هستند ، اما تعداد معدودی از تولید کنندگان ماشین های مدل جدید خریداری کرده و ظروف یکبار مصرف را با سیستم ترموفرمینگ تولید کرده اند که توجیه اقتصادی بالاتری نسبت به آن دارد. سیستم قبلی (نیمه سازنده) است.

شرکت ماشین سازی دیاکو توانسته است کیفیت ، ضمانت و خدمات پس از فروش به موقع سری جدید دستگاههای خود را از نظر کیفیت ، ظرافت و بهره‌وری از یکدیگر متمایز کند.