سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 راه درمان برای خلاص شدن از درد دندان

یکی از داروهای خانگی اثبات شده برای دندان درد ، شستشوی آب گرم نمکی است که به پاک کردن باکتری ها و کاهش التهاب کمک می کند.


 

مسکن های برای دندان درد

همچنین می توانید از مسکن بدون نسخه استفاده کنید ، از روغن میخک به عنوان ماده بی حسی استفاده کنید یا از خمیردندان که برای دندانهای حساس در ناحیه آسیب دیده استفاده می شود ، استفاده کنید.
اگر دندان شما متورم است ، خونریزی می کند یا باعث ایجاد چرک می شود ، با دندانپزشک تماس بگیرید.
لرزیدن دردناک در دندانها و لثه ها ممکن است نشانه این باشد که شما دچار درد دندان می شوید. در حالت ایده آل ، دیدن دندانپزشک برای معاینه کامل باید در اولویت شما باشد. گفته می شود ، مواقعی وجود دارد که ملاقات امکان پذیر نیست و استفاده از داروی خانگی برای امداد کوتاه مدت بهترین کار بعدی است.


این که آیا اواسط شب است یا نمی توانید چند روز به دندانپزشک خود مراجعه کنید ، متخصصان می گویند برخی از داروهای خانگی بی خطر برای تسکین سریع درد دندان وجود دارد.

با آب نمک گرم بشویید
یک آبکشی نمکی می تواند مایعات آلوده را بیرون بکشد و ناحیه آسیب دیده را تمیز کند. در نتیجه، شستشو با آب شور گرم کمک می کند تا باکتری های شفاف، کاهش التهاب و سبب بهبودی، می گوید جنیفر Jablow، DDS، یک دندانپزشک در عمل خصوصی در نیویورک است.

در اینجا راهنمای گام به گام نحوه شستشو با آب شور برای تسکین درد دندان آورده شده است:


1/2 قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب گرم (6 تا 8 اونس) اضافه کنید.
نمک را مخلوط کنید تا حل شود.
محلول را به مدت 20 تا 30 ثانیه در اطراف دهان خود بپیچانید ، اما آن را بلع نکنید.
آن را تف کنید و یک یا دو بار تکرار کنید. 
خمیردندان حساس را بعد از مسواک زدن بمالید
خمیردندان حساس به منظور تسکین درد عمومی دندان طراحی شده است و می تواند به عنوان یک درمان نقطه ای برای دندان درد مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اتمام کار با مسواک زدن ، Kristen Geist ، DDS ، توصیه می کند که یک اسمیر کوچک خمیردندان را که برای دندانهای حساس اطراف دندان دردناک یا حساس طراحی شده است ، مالش دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا به کاهش درد دندان و لثه های اطراف کمک کند.

روغن گل میخک را امتحان کنید
جابلو برای یک ماده بی حس کننده طبیعی که باعث تسکین دردهای عصبی می شود ، توصیه می کند که از روغن گل میخک برای کمک به کاهش درد دندان استفاده کنید:

یک قاشق پنبه ای (Q-Tip) یا توپ پنبه ای را به آرامی درون روغن میخک فرو کنید. اطمینان حاصل کنید که این مقدار کمی است - نیازی به لکه دار کردن نوک نیست.
سواب پنبه را در مقابل دندان درد ایجاد کنید.
این کار را به مدت 5-10 دقیقه یا تا زمانی که احساس آرامش کنید ، در جای خود قرار دهید
یک مسکن ضد نسخه بخورید
Geist می گوید ، ایبوپروفن (Advil) و استامینوفن (Tylenol) برای درمان درد دندان به خوبی کار می کنند ، و هر دو آنها از طریق پیشخوان در دسترس شما هستند. ایبوپروفن یک ضد التهاب است و تیلنول یک ضد درد است. برای معالجه دوز با دندانپزشک خود تماس بگیرید. اگر نمی توانید به دندانپزشک مراجعه کنید ، به دستورالعمل های موجود در برچسب مراجعه کنید.

دلایل احتمالی دندان درد
اگر دچار درد دندان هستید ، مهم است که علت اصلی آن را برطرف کرده و درمان کنید. طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) ، درد دندان می تواند پرچم قرمز برای شرایط زیر باشد:

حفره : حفره در نتیجه پلاک حاصل از ایجاد مواد غذایی و باکتری در دندان شما اتفاق می افتد.
بیماری لثه : عفونت در بافت لثه اطراف دندانهای شما.
آبسه : عفونت در دندان ناشی از ترک ، بیماری لثه یا پوسیدگی دندان است.
دندان ضربه ای : دندانی که درون لثه قرار دارد و نمی تواند از بین برود.
به گفته کلینیک مایو ، سایر علل بروز دندان درد شامل صدمه به دندان مانند ریزش دندان است که باعث آسیب به دندان ، عفونت سینوس یا ایجاد مواد غذایی بین دندان ها می شود.

علاوه بر این ، درد دندان می تواند به سادگی از تحریک عصب ناشی شود . وقتی این اتفاق بیفتد ، خمیر دندان که همان قسمت نرم در مرکز دندان است که عصب دندان را در خود جای داده است ، تحریک می شود و در نتیجه باعث درد دندان می شود.

دندان درد همچنین می تواند نشانه تحریک در بافتهای اطراف دندان باشد که ممکن است به ریشه نیاز داشته باشد.

چه زمانی باید یک دندانپزشک را ببینید

 


Geist می گوید در صورت بروز علائم زیر ، علاوه بر درد و لرزش عمومی ، با دندانپزشک خود تماس بگیرید:

تورم
چرک
تب
علائم دیگر عفونت مانند خونریزی ، حساسیت شدید به دمای گرم و سرد یا طعم ناخوشایند در دهان.
Geist می گوید: "اگر به دلیل وجود کروناویروس [بیماری همه گیر] قادر به دیدن نیستید ، دندانپزشک شما باید برای تجویز آنتی بیوتیک ها از شما درخواست کند تا شما را سالم ببرد تا اینکه به اندازه کافی سالم باشید تا با خیال راحت دیده شوید."