سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با جوش شیرین لطفا این وسایل را تمیز نکنید


جوش شیرین یک ماده موثر در هر خانه ای است که می تواند برای پخت و پز ، تمیز کردن و درمان های خانگی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از افراد از جوش شیرین به عنوان پاک کننده استفاده می کنند ، اما به نظر می رسد که استفاده از آن برای تمیز کردن برخی از سطوح مانند چوب ، سنگ مرمر و شیشه می تواند به آنها آسیب برساند. در این بخش از اسرار خانه داری مرطوب ، خواهید فهمید که کدام یک از سطوح را هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کنید و چرا.


کف و مبلمان چوبی


مبلمان و کف های چوبی از چسب های مخصوص ساخته شده اند که عمر آنها را افزایش می دهد ، به آنها جلوه ای روشن می بخشد و از آنها در برابر خراش و فرورفتگی محافظت می کند. جوش شیرین از گرانولهایی تشکیل شده است که می تواند بسیار درشت باشد و به آرامی سطح کف و مبلمان چوبی شما را فرسایش دهد و در نهایت آنها را از بین ببرد.

متخصصان توصیه می کنند از پاک کننده های کف چوبی به جای جوش شیرین استفاده کنید. در مورد مبلمان چوبی می توانید چند قطره مایع ظرفشویی را در آب ولرم رقیق کرده و بدون آسیب رساندن به آن با پارچه نرم تمیز کنید.

 

 

ظروف آشپزخانه آلومینیومی


اگر قصد دارید لکه های سخت ظروف آلومینیومی را با کمک جوش شیرین پاک کنید ، باید کمی فکر کنید! قرار دادن جوش شیرین به طور مستقیم روی سطح ظروف ، سطح آنها را اکسید کرده و صدمات جبران ناپذیری ایجاد می کند ، اما می توانید با جوش شیرین یک اسکراب درست کنید و به سرعت آن را تمیز و آبکشی کنید.

حتی کمترین مقدار باقیمانده جوش شیرین نیز می تواند به سطوح آلومینیومی با لکه های قهوه ای زنگ زده آسیب برساند. پس حتماً بلافاصله پس از تمیز کردن ، آن را خوب بشویید.


اجاق گازاشپزخانه


اکثر اجاق ها گاهی به یک اسکرابر خوب نیاز دارند و خوشبختانه بیشتر آنها را می توان با جوش شیرین تمیز کرد. تنها استثنا در این قانون اجاق های سرامیکی است زیرا به راحتی توسط جوش شیرین خراشیده می شوند. علاوه بر این ، جوش شیرین ممکن است پوسته سفید ناخوشایندی را در قسمت بالای اجاق گاز ایجاد کند.

اگر به طور تصادفی از جوش شیرین روی اجاق سرامیکی استفاده کرده اید و اکنون مجبورید با این پوسته سفید کنار بیایید ، کافی است یک پارچه تمیز را به مقداری محلول سرکه آغشته کرده و اجاق را تمیز کنید.
ظروف نقره ای یا روکش طلا

همیشه فنجان های روکش طلا ، کارد و چنگال ، ظروف نقره ای و ظروف تزئینی. عالی و لوکس به نظر می رسد اما برای نگهداری از آن نباید از هیچ ماده ای استفاده کنید.

طلا یکی از نرم ترین فلزات است و استفاده از هرگونه مواد پاک کننده ساینده از جمله جوش شیرین باعث از بین رفتن پوشش زیبای ظروف با این نوع پوشش می شود. بنابراین ، بهتر است ظروف روکش طلا و سایر اشیا made ساخته شده از طلا را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب و مایع ظرفشویی بشویید.

تمیز کردن ظروف نقره ای



جوش شیرین از گرانول های ریزی تشکیل شده است که می تواند فرورفتگی ها و شکاف ها را به دام بیندازد و باقی مانده سفید روی سطوح باقی بگذارد. معمولاً با پاک کردن سطح آن با پارچه مرطوب یا پارچه ای که در محلول سرکه مرطوب شده است ، می توان آن را به راحتی از بین برد ، اما ممکن است با اشیایی که دارای خراش ها و ترک های عمیق هستند ، مشکل یا غیرممکن باشد. با گذشت زمان ، این باقیمانده جمع شده و بیشتر به چشم می آید.

بنابراین توصیه می شود وسایلی مانند صفحه کلید کامپیوتر ، مبلمان بامبو ، اشیا ساخته شده از فلزات تزئینی و سایر اشیا that حاوی جوش شیرین تمیز نشود.



میز کار و مبلمان آشپزخانه این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار است و شکی نیست که سنگ مرمر اصل بسیار گران است. بنابراین مراقبت خوب از آنها تا سالها در امان خواهد بود. کارشناسان می گویند یکی از اشتباهات رایج در تمیز کردن سنگ مرمر و کوارتز استفاده از جوش شیرین است.

آنها متذکر می شوند که سنگ مرمر دارای لایه محافظتی بالایی است ، اما اگر به راحتی با جوش شیرین تمیز شود ، آسیب و خراش آن آسان خواهد بود. بنابراین می توانید به جای جوش شیرین از شوینده های ملایم مانند مایع ظرفشویی یا سرکه استفاده کنید.

ظروف نقره آنتیک



خیساندن ظروف نقره ای در محلول آب و جوش شیرین یک روش معمول و توصیه شده برای از بین بردن لکه ها است ، اما مشکلی دارد. کارشناسان می گویند این ترکیب می تواند برای ظروف نقره ای عتیقه بسیار ساینده باشد ، باعث از بین رفتن پتینه و پوشش محافظ طبیعی آن شود.


شیشه

شیشه مانند سطوحی که قبلاً به آنها اشاره کردیم در برابر خراش بسیار حساس است. بنابراین استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن پنجره ها ، ظروف شیشه ای یا هر سطح دیگر از آینه ها می تواند یک فاجعه باشد. جوش شیرین همچنین ممکن است یک لکه سفید روی آن برجای بگذارد ، که می تواند ظاهر براق و ترد آن را خراب کند.

بنابراین ، برای نگهداری شیشه ، استفاده از شوینده های ایمن موجود در بازار ضروری است. اگر می خواهید از پاک کننده های طبیعی نیز استفاده کنید ، می توانید سرکه را امتحان کنید زیرا همیشه پنجره های شما را براق نگه می دارد.