سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص و فواید گیاه قوی آویشن برای درمان بیماری ها

 

خواص آویشن به قدری گسترده است که می توان از آن برای درمان انواع بیماری ها برای سلامت و زیبایی پوست و مو استفاده کرد. این گیاه بهترین درمان برای عفونت هایی است که تمام نقاط بدن را درگیر می کند. آویشن  که خواص و فواید آن در این قسمت از مرطوب سالم ذکر خواهد شد  یک گیاه دارویی است که از زمان های بسیار قدیم به روش های مختلف برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است.

خواص و فواید آویشن برای پوست:

1. درمان آکنه:

آویشن خاصیت ضد باکتریایی بسیار خوبی دارد و برای مبارزه با باکتری های ایجاد کننده آکنه در پوست مفید است. آویشن اغلب به عنوان ماده ای در کرم های شستشوی صورت و آکنه استفاده می شود.

2. سلامت پوست را از خواص آویشن حفظ می کند:

آویشن با از بین بردن باکتری هایی که باعث مشکلات مختلف پوستی می شوند  به حفظ سلامت پوست کمک می کند  روغن آویشن را می توان با آب رقیق کرد و به عنوان تونر پوست استفاده کرد  این یک تونر پوست ملایم است و برای انواع پوست قابل استفاده است.


 فواید آویشن

خواص و فواید بی نظیر آویشن

3. پای ورزشکار را با خواص آویشن درمان کنید:

خواص ضد قارچی آویشن در درمان پای ورزشکار مفید است.

خواص و فواید آویشن برای مو:

آویشن سالهاست که به دلیل مزایای آن برای مو شناخته می شود  زیرا روغن ضروری آویشن باعث رشد مو می شود و با مشکلات مختلف مو مبارزه می کند.

4. تحریک رشد مو با آویشن:

مواد مغذی موجود در آویشن به رشد فولیکول های مو کمک کرده و همچنین گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد.مخلوطی از روغن زیتون و روغن آویشن را روی پوست سر بمالید که باعث رشد مو و درخشش سالم آن می شود.

5. درمان ریزش موی آویشن:

استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا با سایر مواد می تواند موهای شما را ضخیم و براق کرده و از ریزش آن جلوگیری کند.


 درمان ریزش مو

خواص آویشن برای درمان ریزش مو

6. درمان شوره سر با آویشن:

به دلیل خاصیت ضد باکتریایی می تواند پوست سر را تمیز کند و در درمان شوره سر م effectiveثر است و این گیاه غالباً به عنوان ماده ای در شامپوها یا نرم کننده ها استفاده می شود.

لازم به ذکر است که دو نوع اصلی آویشن وجود دارد  قرمز و سفید  که در آن استفاده بیش از حد از نوع قرمز باعث تحریک پوست سر می شود. بنابراین توصیه می شود از نوع سفید استفاده کنید.

فواید آویشن برای سلامتی و خواص آن در درمان بیماری ها:

این گیاه معطر ارزش دارویی دارد و از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید است.

7. خواص ضد التهابی آویشن:

خواص ضد التهابی آویشن در جلوگیری از التهاب مزمن در بدن موثر است و می تواند از شر مشکلات آکنه خلاص شود.

8. درمان سو هاضمه با خواص آویشن:

معروف است که چای آویشن باعث هضم خوب و کاهش گاز و نفخ می شود. همچنین حاوی روغنهایی است که می تواند زخم معده را بهبود بخشد.

خواص و فواید آویشن

9. درمان اختلالات تنفسی از خواص آویشن:

خاصیت ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکی آن یک درمان موثر برای مشکلات تنفسی مانند سرفه  برونشیت و همچنین گلودرد و سردرد است. برای شیرین سازی آن می توانید چای بنوشید و از عسل استفاده کنید. مصرف منظم این چای برای سلامتی بسیار مفید است.


10. سلامت استخوان یکی از خواص آویشن است:

آویشن منبع عالی ویتامین K   آهن  کلسیم و منگنز است و این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت و رشد استخوان  تراکم مناسب استخوان و کاهش مشکلات استخوانی دارند.

11. فواید آویشن برای قلب و رگ های خونی:

این گیاه به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی است از التهاب مزمن جلوگیری می کند. این رگ ها و عروق را کاهش می دهد  قلب را تقویت می کند  و به طور کلی یک ماده مقوی عالی برای بهبود سلامت قلب است زیرا قلب را قادر می سازد با کارایی بیشتر کار کند.