سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصرف روزانه کشمش

کشمش در واقعه همان انگور خشک شده‌ می باشد که خواص بسیار زیادی در آن وجود دارد که این خواص عبارت اندز: ویتامین‌های گروه b، پتاسیم، آهن، کلسیم و همچنین کشمش دارای خواصی چون آنتی اکسیدان می باشد که این خواص باعث می شود که از تخریب سلولی جلوگیری کند.

در این محتوا  انواع کشمش را برایتان توضیح خواهیم داد همچنین با طرز تهیه کشمش و خواص آن آشنا می شویم. ابتدا میخواهیم در مورد کشمش برایتان توضیح بدهیم.

کشمش چیست؟

انگور که  خشک می شود را به طور کلی کشمش می نامند.

آیا تاکنون فکر کرده اید که تفاوت کشمش و مویز در چیست؟ پس با ادامه این مقاله همراه باشید تا تفاوت این دوتا کشمش را برای شما بیان کنیم.

 

شواهد نشان می دهد که کشمش اولین بار توسط مصری ها در حدود 3000 سال قبل از میلاد تولید شده است. کشمش به طور خاص در نوشته های باستانی ذکر شده است و معلوم می شود که علاوه بر غذا برای معالجه بیماری ها و حتی پرداخت مالیات در بعضی از کشورها استفاده شده است.

انواع کشمش در سطح جهان

کشمش انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع انگور و نحوه تهیه آن طبقه بندی می شود. کشمش در رنگ های مختلف از جمله سبز  سیاه  قهوه ای  آبی  بنفش و زرد موجود است. برخی از این کشمش ها برای پخت و پز و برخی دیگر به عنوان میان وعده استفاده می شوند حتما در وعده غذایی خود از کشمش استفاده کنید چرا که برای سلامتی بسیار موثر است و باعث شادابی و سالم ماندن پوست می شود.

 

یکی از معروف ترین انواع این میوه خشک کشمش سطانی هست که طرفدارن زیادی دارد. کشمش بیشتر از انگور سفید و بدون هسته وین فرا است. در بعضی مناطق کشمش طلایی نیز نامیده می شود. این کشمش را می توانید به عنوان میان وعده یا چای بخورید.

کشمش نیز به انواع بدون دانه و بدون دانه تقسیم می شود.

کشور ما ایران یکی از عمده ترین تولید کنندگان کشمش در جهان است. سهم ایران از تولید جهانی بیش از 30درصد است و ما را به دومین تولید بزرگ جهان تبدیل می کند. کشمش طلایی (انگور)  کشمش سلطانی (تیره / روشن)  کشمش ملایاری  کشمش طلایی کشمیری  کشمش سبز و کشمش خشک خورشید (آفتاب خشک) شش نوع رایج کشمش صادراتی ایرانی است.

 

با توجه به موقعیت ویژه کشورمان در این زمینه  همواره صادارت زیادی در این زمینه انجام می شود که به رشد اقتصاد کشور کمک زیادی می کنند.

آیا می توان از کشمش در غذاها و میان وعده ها استفاده کرد؟

 

تنها محدودیت استفاده از کشمش در غذاها و تنقلات خلاقیت ماست. برخی از مردم از کشمش برای تهیه دسرهای خوشمزه مانند ماست  کشمش و خیار یا انواع سالادهای خوشمزه استفاده می کنند که به خوشمزه شدن غذا خیلی کمک میکند. این ماده گاهی در غذاهای اصلی مانند کشمش پلو یا مرغ شکم پر استفاده می شود. کشمش همچنین در انواع شیرینی ها و تنقلات جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

 

در مجله  لوکسی بلاگ  ما دستورالعمل هایی برای کمک به شما در تنوع بخشیدن به رژیم غذایی ارائه می دهیم که می توانید انها را مطالعه کنید و نظرات خودتونو برامون بنویسد.

 

 

طرز تهیه کشمش

 

اما اکنون وقت آن است که یاد بگیرید چگونه کشمش درست کنید. برای تهیه کشمش باید سه مرحله انجام دهیم:

 

    آماده سازی انگور

    خشک کردن انگور

    پس از خشک شدن

 

برای خشک کردن می توانیم آن را در سایه  آفتاب قرار دهیم یا از روش های مکانیزه استفاده کنیم. در روش آفتابی خشک شدن کشمش  آلودگی های موجود در هوا ممکن است روی بذرها بنشینند  یا توسط حشرات مورد حمله قرار بگیرند که همین الودگی میتوانند برای افرادی که بیماری دارند وسلامتی برایشان مهم است خطرناک باشد. به همین دلیل بهتر است یک پارچه مشبک (میتوان پشه بند نیز گفت) روی آن قرار دهید. روش خشک شدن در آفتاب بیشتر از روش مکانیکی طول می کشد. یکی از متداول ترین روش های مکانیکی  مایکروویو است. وقتی از مایکروویو استفاده می کنیم سرعت افزایش می یابد و دانه های کشمش یکنواخت می شوند.

 

کشمش را می توانید در خانه نیز درست کنید که این روش هم خیلی ساده هستش. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند خودشان کشمش را درست کنند  باید بگویم که تهیه کشمش آسان است. شما می توانید از روش های خلاقانه بسیاری استفاده کنید.

کشمش مویز

 

طرز تهیه کشمش مویز یکی از قدیمی ترین و طبیعی ترین روش های تهیه کشمش است. برای این کار  میوه های انگور (متصل به خوشه) در یک مکان تمیز و بهداشتی پخش می شوند و پس از خشک شدن جمع می شوند کشمش باید 1 هفته در جلوی افتاب بمونه و بعدش کم کم شروع به خشک شدن میشه کشمش مویز خیلی فواید داره و برای سلامتی خیلی خوب هستش.

 

کشمش معمولاً به رنگ تیره (قهوه ای یا سیاه) است و نوعی انگور است.

کشمش آفتابی:

 

در این روش  برخلاف روش قبلی  انگور ابتدا در یک محلول تیز آب غوطه ور می شود و سپس در محلی که در معرض تابش مستقیم آفتاب است پخش می شود تا خشک شود بهترین کشمش موجود در بازار همین کشمش افتابی می باشد که طرفدارن زیادی دارد.

 

عسل را با کشمش را مخلوط کنید این کار باعث بهبود عملکرد قلب شما می شود

 

طرز تهیه مخلوطی از عسل و کشمش برای تقویت قلب

 

با استفاده از برخی مواد طبیعی می توانید یک نوشیدنی فوق العاده تقویت کننده قلب تهیه کنید و این نوشیدنی را باید شب قبل تهیه کنید و ان را مصرف کنید.

 

یک فنجان کشمش شسته شده را با یک لیتر آب روی آتش قرار دهید  بعد از از 11 دقیقه حرارت را خاموش کنید و 5 قاشق چای خوری چای سبز3 قاشق چای خوری عسل و 3 قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده به مواد اضافه کنید تمامی مراحل بالا رو درست انجام بدید.

 

سپس درب ظرف را گذاشته و آن را با پارچه پشم  که در خانه دارید بپوشانید تا حداقل 8 ساعت گرم شود. صبح روز بعد  پس از فیلتر کردن این نوشیدنی  150-200 گرم دو بار در روز قبل از غذا بنوشید.

 

عسل حاوی مقدار زیادی گلوکز است که یک ماده فعال بیولوژیکی است. این مواد برای مقابله با عفونت ها در بدن ذخیره می شوند و چای سبز و زنجبیل آنتی اکسیدان های قوی هستند.

 

کمک به پیشگیری از سرطان

 

پزشکان طبق اخرین مطالعاتی که انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که میوه های خشک به خاطر دارا بودن مواد فتلی زیاد در برابر بیماری های خطرناک مناسب می باشند که کشمش هم جزوه این دسته از میوه های خشک قرار گرفته است از آنجایی‌که آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد (مواد شیمیایی با واکنش‌پذیری بالا که می‌توانند به سلول‌ها آسیب‌های شدیدی وارد کنند) مبارزه می‌کنند پس می‌توانند برای بدن بسیار مفید باشند. طبق گفته پزشکان کشمش در پیشگری از سرطان بسیار تاثیر گزار  و  کاربردی می باشد توصیه ما به شما این است که کشمش را روزانه مصرف کنید و از خواص آن بهره ببرید.

کشمش موجب کاهش استرس می گردد

 

افرادی که استرس زیادی دارند حتما از مصرف کشمش غافل نشوند چرا کشمش به دلیل دارا بودن کلسیم و فیبر به کم کردن استرس کمک شایانی می کنند.

 

 

کشمش همچنین خواص بسیاری دارد. بنابراین  این نوشیدنی مفید باعث افزایش قدرت عضلات  افزایش تن ماهیچه و تقویت قلب می شود.

مضرات ترکیب کشمش و عسل

 

کشمش حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم است که برای قلب و عروق مفید است  اما مانند هندوانه هضم آسانی دارد  بنابراین استفاده مداوم و طولانی مدت آن فقط با عسل باعث اختلالات گوارشی و دل درد می شود.