سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ردپای جهانی Airbus در صنعت گردشگری

(بلومبرگ) - طی ده سال گذشته ، Airbus SE از یک برنامه ریز اروپایی با تولید صرفاً محلی به یک تولید کننده جهانی با خطوط مونتاژ در سه قاره تبدیل شده است که به آن توجه بیشتری برای کسب سفارشات در سراسر جهان می دهد.

اما با ورود صنعت هواپیمایی به چشمگیرترین رکود خود تا کنون ، این شرکت در حال دستیابی به آن سطح گسترده ای است که از یک دارایی به یک بار تبدیل می شود.

افرادی که با این بحث آشنا هستند گفتند که مدیریت ارشد در 5 ژوئن در یک کنفرانس تلفنی برای گفتگو درمورد پاسخ آنها به بحران گرد آمده است. مدیر اجرایی Guillaume Faury پیش از این هشدار داده بود که ایرباس باید برای کاهش کارمندان اقدام کند زیرا این پول نقد است. برنامه ریز با برجسته کردن فوریت ، صفر سفارش جدید و فقط 24 فروند هواپیما را برای ماه مه بدست آورد.

Airbus در حال حاضر اهداف تولید را کاهش داده و مطابق با واقعیت جدید در پی وقفه ای در سفر جهانی که از اواسط ماه مارس آغاز شده است ، متناسب است. اما با هشدار خطوط هوایی مبنی بر عدم احیای قریب الوقوع ، تولید کنندگان با این سؤال دشوار روبرو می شوند که آیا نیاز به کاهش عمیق تر وجود دارد یا خیر ، و ابتدا باید در کجا تبر قرار گرفت.

ساش طوسا ، تحلیلگر آژانس شرکای LLC در لندن گفت: "آنها باید تصمیم بگیرند که چه اندازه از سیستم تولیدی می خواهند آن سطح جدید تقاضا را برآورده سازند." "مسئله بزرگی که وجود دارد می تواند باشد ، آیا ایرباس می تواند لوکس بودن تولید در پنج کشور مختلف را تحمل کند."

سهامداران در تولوز ، برنامه ریز مستقر در فرانسه از ساعت 10:20 دقیقه بامداد روز دوشنبه در پاریس با 1.3 درصد کاهش به 79.93 یورو رسید و امسال این افت را به 39 درصد رساند.


تقاضای چینی


هنگامی که ایرباس در سال 2008 مغازه خود را در چین راه اندازی کرد ، خط مونتاژ نهایی در شهر تیانجین یک حرکت استراتژیک زیرکانه را نشان داد زیرا باعث افزایش جذابیت های محلی مدل محبوب A320 می شود. اکنون بازار تقریباً یک چهارم از تحویل هواپیماهای تجاری این کشور را نشان می دهد.

توسا گفت ، ایجاد ساحل در آسیا "احتمالاً بزرگترین تصمیمی است که ایرباس تاکنون از نظر ورود به بازار گرفته است."

 

سفارشات عمده در شرکت ایرلاینز


پس از سفارش عمده شرکت آمریکایی ایرلاینز ، شرکت تأسیسات آمریکایی در موبایل ، آلاباما ، تاسیسات خود را به خط A320 تبدیل کرد. A220 کوچکتر ، که از شرکت بمباردیه کانادا بدست آمده است ، هم اکنون در این سایت ساخته می شود.

ایرباس در ماه آوریل اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای خروج از مکان A220 خود در کانادا یا خط مونتاژ آلاباما که این ماه رسما افتتاح شده ، ندارد. حضور ایالات متحده اجازه می دهد بدون تعرفه تحمیل شده در هواپیماهای اروپایی در یک تجارت مداوم ، به مشتریان آمریکایی بفروشد.

هزینه های بالاتر
اما حفظ آن شبکه جهانی پرهزینه است. قطعات از نقاط مختلف اروپا مانند بالهای انگلستان یا بخش بدنه از فرانسه و آلمان حمل می شوند. این یک مکانیسم کاملاً دقیق جهانی است که Airbus را از شرکت رقیب Boeing جدا می کند ، که خطوط مونتاژ آن در ایالات متحده بیشتر محلی است.

ایرباس پیش از این اقداماتی را برای کاهش هزینه ها انجام داده است ، و پروژه E-F X خود را برای هواپیماهای برقی هیبریدی با رولز رویس خاتمه داد ، و در حالی که برنامه ای برای اضافه کردن خط مونتاژ نهایی دیگر در تولوز فرانسه ، پردیس مقر خود و قطع هزینه های سرمایه را متوقف کرده است. با این حال شرکت ممکن است مجبور شود تولید را کاهش دهد تا نشان دهنده افت تقاضا باشد - به این معنی که جریان نقدی می تواند بیشتر سرخ شود و یک رویکرد سخت تر به سطح کارمندان را مجبور کند.

افرادی که با این موضوع آشنا هستند ، اتحادیه های کارگری قدرتمند ایرباس این هفته جمع می شوند تا در مورد پیشنهادات مدیریت بحث کنند.

سخنگوی ایرباس گفت این شرکت در همکاری با شرکای اجتماعی خود در حال مطالعه اقدامات اضافی برای کاهش تأثیر بحران است ، اما هنوز تصمیمی نهایی نگرفته است.

تولید ایرباس در غرب اروپا

تولید ایرباس همچنان در غرب اروپا ریشه دارد. Wings از انگلستان ، دفتر مرکزی و بزرگترین خط مونتاژ آن در تولوز است و کارخانه در هامبورگ ، آلمان ، بیشتر هواپیماهای A320 را از بین می برد. همچنین در بسیاری از مدلهای بزرگتر فضای داخلی نیز متناسب است. قطعات با هواپیمای باری به جلو و عقب پرواز می کنند و با بارگیری و کامیون ها حمل می شوند.

سهام داران کلیدی
در ابتدا که ده ها سال پیش به عنوان یک کنسرسیوم شرکت های اروپایی برای رقابت با ایالات متحده تاسیس شد ، ایرباس هنوز هم با فشار برای توزیع یکسان کار بین کشورهای خود روبرو است ، کمترین اهمیتی نیست زیرا آلمان و فرانسه دو سهامدار بزرگ آن هستند.

جورج هملین ، مشاور هوافضا با بیش از 40 سال تجربه در این صنعت ، از زمانی که هنوز مشارکت اقتصادی بود ، از سال 1989 تا 1996 در Airbus مشغول به کار بود. در آن روزها ، ساختار این شرکت همه چیز را از میزان پرداخت کارمندان فروش تعیین می کرد. وی گفت که چه کسی نقش های خاصی را بدست آورده است و کار به کجا اختصاص یافته است.

هملین گفت: "وقتی برنامه جدیدی وجود داشت ، به عنوان مثال با A320 ، تلاش بسیار آگاهانه ای برای تقسیم آن وجود داشت تا انگلیسی ها 20? برنامه را دریافت کنند و فرانسوی ها و آلمانی ها هر کدام 30? خود را بدست آورند." این کمی گیج کننده بود. با آمدن در یک محیط تجاری ایالات متحده ، هیچ چیز مشابهی وجود نداشت. "

در حالی که این شرکت به طور قابل توجهی تغییر کرده است ، هنوز هم فشارهایی وجود دارد که درد را به طور یکنواخت در تمام کشورهای اروپایی که در آن فعالیت می کند گسترش یابد. تصمیم متوقف کردن برنامه هایی برای خط مونتاژ A321 در تولوز ، درست همانطور که سایت کار بر روی اجساد گسترده را از دست می دهد ، به احتمال زیاد با مخالفت اتحادیه های فرانسه که از تغییر جهت آلمان ترس دارند ، روبرو خواهد شد.

ایرباس را می توان در چه تعداد کارهایی که می تواند در هر کشور کاهش دهد محدود کرد. فرانسه و آلمان در طول بحران قدم گذاشتند تا از بزرگترین خطوط هوایی خود استفاده کنند و فرانسه نیز قرار است روز سه‌شنبه از بسته نجات صنعت هوایی خود رونمایی کند.

گفته می شود که این طرح به ارزش 10 میلیارد یورو (11.3 میلیارد دلار) ارزش دارد و با هدف شرکت Airbus ، سازنده موتور Safran SA ، گروه دفاعی Thales SA و صدها تهیه کننده فرانسوی که دیده اند مشاغل خود در طول همه گیر کوروی ویروس خشک می شوند. به گزارش تلگراف ، ایرباس همچنین به دولت انگلیس نامه داده است تا از آن بخواهد که از طرح ضایعات هواپیما حمایت کند تا حاملان را برای خرید جت های جدید ترغیب کند.

حداکثر بحران


مقیاس بازگشت در هر یک از این مکان ها نیز به نظر می رسد چالش برانگیز است ، زیرا این شرکت با همان سطح ثابت هزینه ها اما با تولید هواپیمای کمتری باقیمانده است. ایرباس همواره معتقد است که برای داشتن خطوط مونتاژ نهایی در نقاط مختلف ، به ساختار هزینه آن خیلی اضافه نمی کند ، اما اگر محصول را در یک سایت خاص کاهش دهد ، ممکن است اقتصاد دیگر بایستد.

تحلیلگر مریل لینچ ، بانک مرکزی آمریکا ، بنیامین هیلان گفت: "کاهش موقعیت مکانی در قاره های مختلف بدیهی است. "تجارت تجاری ایرباس در طی چرخه به اندازه سرمایه گذاری بوئینگ درآمدزا نبوده است. این فقط از لحاظ تولید و موجودی موجود در زنجیره های تأمین در سه قاره مختلف بسیار جدی است. "

بوئینگ با بازگشت به خدمت 737 مکس خود در پی دو تصادف مرگبار که هنوز برطرف نشده ، با چالش های خود روبرو است. اما شرکت آمریکایی پس از اعلام اینکه قصد دارد حدود 16000 شغل را کاهش دهد ، می تواند در موقع کوتاه مدت به موقعیت پول قوی تری برسد.


سازندگان موتور Rolls-Royce Holdings Plc ، Safran SA و واحد هواپیمایی شرکت جنرال الکتریک نیز اعلام کرده اند که قصد دارند 24000 کارگر ترکیبی را رها کنند و شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت فشار قرار دارند تا هزینه های خود را پس از امثال دویچه لوفت هانزا کاهش دهند. AG ، در میان بزرگترین مشتری های ایرباس ، وام های دولتی را دریافت می کند.

ایرباس ممکن است چاره ای جز تصمیم گیری های سخت نداشته باشد. این سارق در سه ماهه اول 8 میلیارد یورو از جمله جریمه بزرگی برای تسویه حساب تحقیق در مورد رشوه خواری سوزانده شده است ، و فوری ، مدیر عامل شرکت ، هشدار داده است که فرسوده ها و کاهش تولید از قبل اعلام شده می تواند تازه شروع باشد.

طوشا گفت: "ایرباس از طریق بوئینگ سودآورتر از بوئینگ خواهد بود زیرا می تواند کمتر از بوئینگ کاهش یابد." اگر شرکت تصمیم بگیرد برخی از سایتهایی را که طی سالها ساخته شده است کنار بگذارد ، "به ما سیگنال مهمی می دهد در مورد چگونگی پیشرفت صنعت نسبت به گذشته ، و این امر مثبت نخواهد بود."