سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشت خطرناک سوخت دیزل در قطب شمال

(سی ان ان)حدود 5 میلیون گالن سوخت دیزل نشت از مخزن ذخیره سازی انرژی برق ایستگاه در نزدیکی شهر قطب شمال از نوریلسک، روسیه، تهدیدی مرگبار به مردم، گیاهان و حیوانات در منطقه است. حتی رئیس جمهور روسیه ، ولادیمیر پوتین ، که سابقه زیست محیطی خوبی ندارد ، وضعیت اضطراری اعلام کرده است.


خبرگزاری دولتی روسیه TASS گزارش داد ، نورنیکل ، شرکت مادر شرکت انرژی نورلیسک-تائیمیر ، که این ایستگاه را اداره می کند ، گفت: این تصادف می تواند نتیجه پایه و اساس مخزن مخزن در حال غرق شدن به دلیل ذوب شدن ریزگرد باشد.
من به عنوان یک دانشمند نشت نفت ، خطرات بی نظیری را در قطب شمال می بینم. این ریزش هشداری است برای آینده نادرستی که ما از آن آماده نیستیم.
هربار که در مورد نشت روغن یاد گرفتم ، بلافاصله دو سؤال می پرسم: چه نوع روغن ریخته و کجا آن را ریخت؟ روغن خام ، نوعی ریخته شده در بلایای Exxon Valdez (1989) و Deepwater Horizon (2010) ضخیم تر و چسبنده تر است ، اما همین امر باعث می شود که از نظر بصری آشکار بوده و ردیابی و پاکسازی آن آسان تر شود.
نشت های نفت خام را می توان با کمک رونق - بزرگ ، موانع شناور - مقابله کرد و با تجهیزاتی که به صورت جسمی روغن را از آب خارج می کند ، کمبود کرد. اشیاء پوشانده شده از نفت خام در امتداد خط ساحلی قابل پاک شدن هستند.
روغن دیزل ، که در فاجعه قطب شمال ریخته است ، چسبناک تر است و تهیه و بازیابی آن سخت تر است. هنگامی که روغن در آب است ، گیاهان و حیوانات خود را در یک لایه از هیدروکربن های قوی احاطه می کنند. پوند برای پوند در کوتاه مدت ، سوخت دیزل به طور قابل توجهی کشنده تر از نفت خام است و می تواند خسارت های طولانی تری به همراه داشته باشد.
سپس قسمت "کجا" از اولین سؤال من وجود دارد. با نشت روغن ، همه چیز در مورد مکان است. از جمله بدترین مکان های رخ دادن دیزل ، جسم محصور آب مانند رودخانه ای با سرعت آهسته یا ورودی است. من سه مورد از این قبیل نشت را مطالعه کرده ام.
در سپتامبر سال 1969 ، یک باربری در خلیج Buzzards Bay ، ماساچوست تشییع شد و در اثر ریختن دیزل باعث مرگ شدید جان دریایی و چمن زارهای باتلاقی در خلیج هایی که شبیه به مواردی است که در امتداد خط ساحلی قطب شمال یافت می شود.
ساکنان هنوز به "پاییز خاموش" که به دلیل فقدان عمر پرندگان در منطقه در آن فصل به وقوع پیوسته است مراجعه می کنند. آن زمان تا به پنج سال برای مرداب چمن به رشد می کنند، و 50 سال بعد، چمن، خرچنگ، صدف و در منطقه هنوز هم نشان اثرات مضر از نشت.

 


در حالی که در کل حجم حدود 5 میلیون گالن در مقایسه با 11 و 168 میلیون گالن رها شده از بلایای Exxon Valdez و Deepwater Horizon به ترتیب ، "چه" و "کجا" از ریختگی به مقدار نسبی بسیار بیشتری منجر می شود. خسارت
قطب شمال علی رغم شباهت های آن با کیپ کد ، قلمرو ناحیه ای ناشناخته برای پاسخ دهندگان نفت است. بر خلاف خطوط ساحلی در اینجا یا خلیج مکزیک ، ما بستر دریای اقیانوس قطب شمال یا جریان های ردیابی شده را با جزئیات نقشه برداری نکردیم. هوای آن به ویژه در زمستان سخت تر است. ما همچنین تقریباً به اندازه اکوسیستم شکننده و پیچیده آن آگاهی نداریم.
مهمتر از همه این ، قطب شمال گسترده و از راه دور دارای مشکلات لجستیکی منحصر به فرد است. این بندر ، جاده ها و فرودگاه ها محدود است ، برای تهیه تجهیزات ، تجهیزات ، پاسخ دهندگان ، و دانشمندان در دسترس است - و مکانهای معدودی برای اسکان و تغذیه افرادی که برای کمک به آنها کمک می کنند. روز جمعه ، TASS گزارش داد ، اولین مرحله از عملیات پاکسازی به اتمام رسیده است.
ریزش Deepwater Horizon یک چالش بزرگ بود ، اما زیرساخت های مستقر و دسترسی آماده در خلیج مکزیک نقش مهمی در تلاش برای پاکسازی بود. چنین زیرساخت های کمی در قطب شمال وجود دارد.
همه این موارد بدان معنی است که ما یک منحنی یادگیری گسترده در پیش رو داریم و مدت کوتاهی برای حرکت در آن هستیم. منطقه رودخانه Ambarnaya در سیبری باید کاری را انجام دهد که پاسخ دهندگان بتوانند با عجله و با تیک ساعت مدیریت کنند. اما این تقریباً قطعاً آخرین نشتی نخواهد بود که در قطب شمال می شنویم.
گرم شدن دمای هوا بدان معنی است که به زودی ترافیک بیشتر کشتی ها به گذرگاه شمالی بین اروپا و آسیا خواهد رفت - کشتی هایی که از دیزل و سایر سوخت های تصفیه شده استفاده می شوند. درجه حرارت گرم شدن نیز به معنای آب شدن بیشتر فرورفتگی است که باعث می شود خاک ها در حال حرکت و فروپاشی باشند و زیرساخت ها مانند مخزن سوخت روسیه را به طور فزاینده ای در معرض خطر قرار دهد.
جهان مملو از خطرات است که می توانستیم و باید آماده تر می شدیم. به آن لیست ، ما باید آسیب پذیری قطب شمال را در برابر لکه های نفت اضافه کنیم. ما به پیش بینی ، اراده و سرمایه گذاری نیاز داریم تا استراتژی ها و سیاست هایی را تدوین کنیم تا هزینه ها و تأثیرات ناشی از ریزش های آتی به حداقل برسد - تا اکنون واکنش های موثری را برای نشت غیرقابل اجتناب نفت در قطب شمال آماده کنیم و بعد از وقوع آنها نسبت به آنها واکنشی نشان ندهیم.