سفارش تبلیغ
صبا ویژن

\خاموشی\ در رسانه های اجتماعی اینستاگرام را مجذوب خود کرد. اما آ

هفته گذشته به مدت یک روز ، بخش هایی از اینستاگرام به طور ناگهانی در حمایت از Black Lives Matter تاریک شدند. و به همان سرعت ، آنها به حالت عادی بازگشتند.

اعتراضات و ناآرامی های اجتماعی در مورد کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پلیس ، روی سکوهای رسانه های اجتماعی گسترش یافته است که با فراخوانی برای تغییر در اجرای قانون و ساختارهای اجتماعی که نژادپرستی را دامن زده اند ، سیل زده شده است. اما به گفته سخنگوی فیس بوک ، بارزترین تلاش رسانه های اجتماعی در تاریخ 2 ژوئن اتفاق افتاد ، هنگامی که حدود 28 میلیون نفر مربع های سیاه رنگی را به عنوان بخشی از #BlackoutTuesday به Instagram ارسال کردند.

این عمل شگفت انگیزترین شواهد دیجیتالی بود که هنوز جنبش Black Lives Mat باعث جلب توجه ملی شده است و بسیاری از کاربران متوجه شده اند که تمام فیدهایشان سیاه شده است.

 

رسانه های اجتماعی

اما آن را نیز عقب نشینی کرد . فعالان اشاره کرد که پست غرق تلاش سازماندهی، و دیگران به نام خارج از مردم که مربع سیاه و سفید شده اما کمی برای پیشبرد علت سیاه زندگی میکند ماده انجام داده بود. چلسی میلر ، یک عضو برجسته در نیویورک که به اجرای آزادی مارس NYC کمک می کند ، گفت که واضح است که تلاش #BlackoutTuesday با فعالان در زمین مشورت نکرده و به یک روند اجتماعی تبدیل شده است.

وی گفت: "آنچه در نهایت انجام داد این است که مکالمه را خاموش کرده است." "و در زمانی که ما سعی در تقویت صدای خود داریم ، ذاتاً سکوت کردیم."



خاموشی جدیدترین نمونه از این است که چرا فعالان و دانشگاهیان همچنان با تلاش های مشابه در رسانه های اجتماعی - که به طور گسترده با عنوان "سستی زدگی" شناخته می شود ، تبریک می گویند - با دوز شدید شکاکیت و انتقاد فراوان. از آنجا که جنبش Black Lives Matter امیدوار است که توجه اصلی را حفظ کند ، با این کار چگونه می توان افرادی را که تازه به نتیجه رسیده اند ، گنجاند.

فعالانی که با NBC News صحبت کردند ، گفتند افرادی که پیام های گاه به گاه را در رسانه های اجتماعی می گذارند ، تلاش زیادی برای ایجاد تغییر ساختاری نمی کنند که جنبش Black Lives Matter در تلاش است. اما برخی از دانشگاهیان می گویند که این می تواند مکانی برای شروع باشد.

نادیا براون ، استاد سیاست و مطالعات مطالعات آمریکایی آفریقایی در دانشگاه پوردو گفت: "من همین لحظه خود را فشار می دهم تا لطف خود را به افرادی که برای اولین بار فراتر از خودشان فکر می کنند ، بسپارم."

او گفت ، بعضی اوقات ، جنبش های لیبرال با نحوه پاسخگویی به افرادی که هنوز در حال یادگیری و نگرش در مورد یک موضوع هستند ، برخورد می کند.

براون گفت: "این جایزه را به مردم نمی دهد." "وقتی رفتار بدی می بینید ، باید آنرا فریاد بزنید. اما این بدان معنا نیست که شما کل شخص را دور می کنید ، که هیچ کس غیرقابل تصور نیست."

کلمه "slacktivism" در سال 1995 به عنوان پرتره "slacker" و "activism" ردیابی می شود . از آنجایی که عناصر زندگی در 25 سال از زمان آنلاین حرکت کرده اند ، کم تحرکی نشان داده شده است که فعالیت رسانه های اجتماعی نیمه کاره را همراه با اصطلاحات دیگری مانند "سیگنالینگ فضیلت" و "اتحاد عملکردی" نشان می دهد.

مضرات لاغر گرایی نسبتاً محدود تلقی می شود ، تا حدی زیرا اندازه گیری آنها دشوار است. اما با خاموشی هفته گذشته که افراد زیادی را به خود جلب کرد ، سازمان دهندگان Black Lives Matter با دیدن پیام هایشان غرق شدند.

سارا جکسون ، استادیار دانشکده ارتباطات آننبرگ در دانشگاه پنسیلوانیا ، نویسنده "#HashtagActivism" گفت ، این پویا او را به یاد کمپین Kony 2012 ، یک فیلم ویروسی که منجر به یک جنبش اجتماعی با انتقاد شدید شد ، می کند. بسیاری از افراد بدون داشتن دانش در مورد آنچه که واقعاً انجام می دادند به سرعت وارد یک کمپین دیجیتالی شدند.

جکسون گفت: "مشکل بزرگی است که مردم می گویند:" من طرف شما هستم. من سعی می کنم در کنار شما باشم. من سعی می کنم از شما حمایت کنم. " "و آنها فکر می کنند چون اهداف آنها خوب است ، باید از نقد آنها صرف نظر کرد."

فعال نوپول کیاولو ، رئیس جمهور Black Lives Matter از نیویورک بزرگ ، #BlackoutTuesday را "ناامیدکننده" و "ضد تولید" نامید. وی مردم را ترغیب کرد که پست های خاموشی را تنها بخش کوچکی از کارهایی که می توانند از راحتی تلفن های هوشمند خود انجام دهند ، مانند اهدا پول و اقلام به سازمانهایی که تسهیل راهپیمایی ها را انجام می دهند ، ببینند.

کیاولو گفت: "ارسال فقط یک مرحله است." "اگر نمی توانید به خط مقدم بیایید ، همیشه کار دیگری وجود دارد که علاوه بر پست انجام دهید."

دلیل نقره ناامیدی فعالان این است که پست های رسانه های اجتماعی غالباً می توانند منجر به اقدامات دیگری شوند.

براساس مطالعه سال 2015 توسط محققان دانشگاه نیویورک ، افرادی که در طول اعتراضات به صورت آنلاین فعال هستند ، می توانند در انتشار اطلاعات در مورد پیام جنبش مؤثر باشند . دریافت که فردی که حتی در حاشیه جنبش است ، می تواند با آگاهی دادن به دیگران در رسانه های اجتماعی ، گسترش آگاهی و بسیج ، به علت بیشتر کمک کند. یک مطالعه جدید از محققان در هلند نشان داد که بین تلاش های فعالانه آنلاین و آفلاین یک شخص رابطه مثبت وجود دارد.

و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت رسانه های اجتماعی باعث افزایش کمک های مالی شده است. تلاش های جمع آوری کمک های مالی آنلاین برای وثیقه و افراد غیرانتفاعی در پی اعتراضات در مورد مرگ فلوید ، کمکهای قابل توجهی به صورت آنلاین دریافت کرده است که کارشناسان اعتبار یک فراخوان رسانه های اجتماعی را برای اقدام و تمایل جمعی برای پاسخگویی اجتماعی اعتبار می دهند.

راشل اینووهنر ، استاد جامعه شناسی در دانشگاه پوردو که در مورد جنبش های اجتماعی تحصیل می کند ، گفت: "این اغلب یک دوگانگی نادرست بین فعال سازی آنلاین و آفلاین است." "بسیاری از افرادی که ارسال می کنند ، مشغول انجام کارهایی به صورت آفلاین نیز هستند ، خواه این یک فعالیت پرخطر از رفتن به خیابان ها باشد یا اینکه پول را اهدا کنید یا مکالمه با افرادی که باید در مورد پلیس و در مورد نژادپرستی تحصیل کنند ، انجام شود."