سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیر عامل شرکت Wirecard استعفا داد.

ناپدید شدن 2 میلیارد پول در شرکت Wirecard

بیش از 2 میلیارد دلار در یکی از شرکتهای باتجربه فنی اروپا ناپدید شده است. اگر به سرعت پیدا نشود ، شرکت پرداخت دیجیتال ممکن است هرگز بهبود نیابد.

Wirecard روز پنجشنبه انتشار نتایج مالی 2019 خود را به تعویق انداخت و گفت حسابرسان آن نمی توانند 1.9 میلیارد یورو (2.1 میلیارد دلار) نقدی داشته باشند. سپس در روز جمعه ، مدیرعامل شرکت آلمانی ، مارکوس براون ، استعفا داد. سرمایه گذاران با فشار بیش از 75 درصد سهام در شرکت در طی دو جلسه معاملاتی ، نسبت به پایین آوردند.

جاسپر لاولر ، رئیس تحقیقات در گروه سرمایه لندن ، گفت: "بدون توضیحات بسیار کوتاه به صورت کوتاه ، ما می ترسیم Wirecard به صفر برسد."

Wirecard که در سال 1999 تأسیس شد ، یکی از امیدوارترین شرکتهای فناوری در اروپا به حساب می آمد. این کار پرداخت را برای مصرف کنندگان و مشاغل انجام می دهد و خدمات تجزیه و تحلیل داده ها را می فروشد. این شرکت که نزدیک به 6000 کارمند در 26 کشور جهان دارد ، از درآمد بیش از 2 میلیارد یورو (2.2 میلیارد دلار) در سال 2018 یا بیش از چهار برابر بیشتر از سال 2013 گزارش داد.

 



سرمایه گذاران پتانسیل آن را به رسمیت شناختند: سهام در بالاترین سطح از 190 یورو (213 دلار) در سپتامبر 2018 رسید ، در همان ماه جایگزین Commerzbank در لیست 30 شرکت برتر آلمان شد. در آن مقطع ، Wirecard بیش از 24 میلیارد یورو (26.9 میلیارد دلار) ارزش داشت. سهام روز جمعه 25.82 یورو (28.88 دلار) بسته شد و این شرکت را با ارزش کمتر از 3.2 میلیارد یورو (3.6 میلیارد دلار) ارزیابی کرد.

انفجار این هفته 18 ماه پرهیجان را برای شرکت دنبال می کند که با ادعای کلاهبرداری ، حمله توسط فروشندگان کوتاه مدت و سوالات مربوط به شیوه های حسابداری خود ، مشتق شده است.

داستان موفقیت در پرده برداری از ژانویه سال 2019 آغاز شد ، هنگامی که Financial Times گزارش داد که Wirecard در معاملات معاملات مشکوک در سنگاپور قراردادهای جعلی و عقب افتاده ای را ایجاد کرده است. این شرکت گزارشی را که با کمک یک سوت تولید کننده تولید شده بود رد کرد ، اما سهام آن کاهش یافت. در فوریه 2019 ، مقامات سنگاپور گفتند که تحقیقات خواهند کرد.

ضربه دیگری در اواخر سال گذشته رخ داد ، هنگامی که FT گزارشی را منتشر کرد و اسناد شرکت حاکی از سود و فروش در پاسگاه های Wirecard در دبی و ایرلند بود. سیم کارت دوباره ادعاها را تکذیب کرد. اما تحقیقات KPMG که در ماه آوریل منتشر شد ، نشان داد که این شرکت اطلاعات کافی برای توضیح کامل مسائل مطرح شده توسط FT ارائه نکرده است.

سقوط از فیض روز پنجشنبه شتاب بیشتری گرفت ، هنگامی که حسابرسان در EY اعلام کردند که نمی توانند 1.9 میلیارد یورو (2.1 میلیارد دلار) پول نقدی را که قرار بود در حساب های وایکارد باشد پیدا کنند.

این شرکت حسابداری در بیانیه ای گفت: "ما اطلاعاتی داریم که نشان می دهد تأییدیه های جعلی یا جعلی در رابطه با این حساب ها ارائه شده است."

براون گفت Wirecard ممکن است قربانی کلاهبرداری شود.

براون در بیانیه ویدئویی منتشر شده قبل از استعفای خود گفت: "نمی توان رد کرد که ویلکارد در صورت تقلب در نسبت های قابل توجهی تبدیل به طرف آسیب دیده شده است."

براون در نامه استعفا منتشر شده توسط این شرکت ، اظهار داشت که او نمی خواهد بار وایکارد را سنگین کند.

براون در این نامه نوشت: "اعتماد به نفس بازار سرمایه در شرکتی که 18 سال با آن مدیریت می کنم به شدت متزلزل شده است." "با تصمیم من ، به این واقعیت احترام می گذارم که مسئولیت کلیه معاملات تجاری بر عهده مدیرعامل است."

این شرکت اکنون در حال تلاش برای یافتن پول برای نگه داشتن طلبکاران است. طبق گفته Wirecard ، اگر حسابرسان نتایج این کار را امضا نکنند ، ممکن است وام روز دو میلیارد یورو (2.2 میلیارد دلار) به این شرکت فراخوانده شود.

Wirecard روز جمعه در بیانیه ای اظهار داشت که "با توجه به ادامه خطوط اعتباری و روابط تجاری بعدی" در بحث سازنده با بانکهای وام دهنده خود است.

در آلمان ، رسوایی در Wirecard سؤالاتی در مورد مرجع نظارت بر مالی فدرال یا BaFin ایجاد می کند.

فابیو دی مسی ، عضو پارلمان آلمان در توییتر گفت: "BaFin خیلی طولانی مدت تماشاگر بود و در عوض روزنامه نگاران FT را به دستکاری بازار متهم کرد." "در حال حاضر سرمایه گذاران کوچکی رنج می برند. BaFin باید نگرش خود را نسبت به مقررات تغییر دهد."

رگولاتور جمعه گفت که به طور جدی در حال تحقیق در مورد Wirecard است.

بافین در بیانیه ای گفت: "ما از دیروز به عنوان بخشی از تحقیقات خود درباره افشای نقض قوانین در مورد دستکاری بازار ، افشای Wirecard را بررسی می کنیم."