سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داشتن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس به این معناست که فرد خودش را همانطور که هست بپذیرد و همه نقاط قوت و ضعف خود را بپذیرد و اگر مسئولیتی به وی محول شده است که تحمل آن را دارد پس نباید از آن ترسید و فرار کرد. به گفته اکثر روانشناسان مانند فروید و فرد زاکاریا ، اعتماد به نفس در کودکی و تا پنج سالگی شکل می گیرد و تغییر در آن پس از این سن دشوار است ، به همین دلیل والدین باید تلاش های زیادی برای افزایش اعتماد به نفس انجام دهند. در زیر به علائم و نشانه های اعتماد به نفس پایین می پردازیم.






علائم عدم اعتماد به نفس


هنگامی که فردی از اعتماد به نفس پایین رنج می برد ، علائم و نشانه های زیر به وضوح قابل مشاهده است:

تغییر سریع ذهن
فردی که از عزت نفس پایینی برخوردار است ، تحت تأثیر عوامل مختلف و افراد ، به سرعت نظر خود را تغییر داده و آن را متزلزل می نامد. او دائماً شک می کند و از این شاخه به آن شاخه می پرد. بهتر است نظر خود را پس از تفکر و تصمیم گیری به روشنی بیان کنید. پس از این مراحل ، تصمیم خود را به سرعت تغییر ندهید و اجازه دهید زمان عمل تعیین کند که تصمیم شما درست بوده یا غلط است. پشتکار در تصمیم گیری ، هرچقدر که اشتباه باشد ، حداقل یک تجربه عالی خواهد بود. در هر صورت ، نباید گوش خود را به حرف های منطقی ببندید و از سقف سقوط کنید.

احساس گناه نسبت به تصمیمات گذشته
همه ما در گذشته اشتباهاتی مرتکب شده ایم ، اکنون هم اشتباه می کنیم و این در آینده اتفاق خواهد افتاد. اما وقتی به آن فکر می کنید ، تمام اشتباهاتی که مرتکب شده اند ، چیزی قدرتمند و مثبت ایجاد کرده اند. حتی بدترین اشتباهاتی که مرتکب می شویم دری برای یادگیری ، یادگیری و تغییر باز می کند. اما وقتی روی تأثیرات و پیامدهای منفی اشتباهات متمرکز شوید و نسبت به آنها احساس گناه کنید ، عدم اعتماد به نفس ایجاد می کنید.

آنها معتاد به کار هستند
این افراد می خواهند فشار کار و حوادث اطراف خود را تحمل کنند اما نمی توانند با یک جامعه ناشناخته و غیرقابل کنترل رابطه برقرار کنند. این افراد تمام تمرکز خود را روی کار گذاشته و تمام انرژی خود را صرف این کار می کنند.





آنها از ظاهر خود خارج شده اند
یکی از نشانه های عزت نفس پایین ، افزایش وزن است. اغلب آنها از آرایش و لباس زشتی استفاده می کنند که توجه بسیاری را به خود جلب می کند. افرادی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند سعی می کنند از ظاهر خود به عنوان سلاحی برای جلب توجه دیگران استفاده کنند زیرا برقراری ارتباط با دیگران برای آنها مشکل است.

بنابراین ، اغلب می بینید که آنها در دستیابی به ظاهر خود بیش از حد تلاش می کنند و از طرف دیگر ، زیرا دائماً فکر می کنند که زیبا به نظر نمی رسند ، سعی می کنند با انجام کارهای مختلف ، نگاه بهتر و موجه تری را برای خود ایجاد کنند. علاوه بر اعتماد به نفس ، این موضوع به این واقعیت نیز مربوط می شود که شما می توانید با اطمینان از شر تمام افکار منفی خلاص شوید ، توصیه می کنم مقاله مراحل عملی دستیابی به اعتماد به نفس را بخوانید.