سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویسی وب چیست؟چگونه برنامه نویسی وب را شروع کنم؟

چگونه می توانم با برنامه نویسی وب شروع کنم؟

سلام بر شما کاربران موبایل ICT ، من با جلسه دوم مشاوره ویدیو در خدمت شما هستم. در این ویدیو شما را با اصطلاحات و مفاهیم برنامه نویسی وب آشنا می کنم ، نقشه راه یک برنامه نویس وب را برای شما تعریف می کنم ، شما را با ابزارهای مختلف برنامه نویسی وب آشنا می کنم و در آخر نکات طلایی را با شما در میان می گذارم. که شما باید قبل از ورود به دنیای برنامه نویسی وب بدانید.

 

 

اصطلاحات و مفاهیم برنامه نویسی وب:

 

برنامه نویسی وب چیست؟ برنامه نویس وب کیست؟

طراحی وب چیست؟ چه کسی یک طراح وب نامیده می شود؟

تفاوت بین یک توسعه دهنده وب و یک طراح وب چیست؟

برنامه نویسی وب چه بخش هایی را شامل می شود؟

زبان های برنامه نویسی سمت سرور چیست؟

ابزارهای برنامه نویسی وب چیست؟

برنامه نویسی وب یا توسعه وب چیست؟ (توسعه وب)

شما باید با اصطلاح برنامه نویسی آشنا باشید. برنامه نویسی اصطلاحی است که برای قرار دادن کد از پیش تعریف شده در کنار هم در یک زبان برنامه نویسی خاص به کار می رود ، و در نهایت برنامه نویس پرونده کامپایل شده ای دارد که می تواند با دیگران به اشتراک بگذارد. برنامه نویسی وب برای ایجاد سرویس آنلاین ، برنامه نویسی وب خوانده می شود. به عنوان مثال ، یک نرم افزار حسابداری مبتنی بر وب که یک سرویس حسابرسی مبتنی بر وب یا وب سایتی را که به زبان های برنامه نویسی مبتنی بر وب نوشته شده است ، ارائه می دهد.

 

چه کسی توسعه دهنده وب یا توسعه دهنده وب نامیده می شود؟

 

افرادی که توانایی نوشتن کد وب را دارند ، برنامه نویسان وب نامیده می شوند. اما این کدها به زبان های برنامه نویسی یا اسکریپتی خاصی نوشته شده اند ، که در این مقاله زبانهایی که برای توسعه وب سایت استفاده می شود را توصیف می کند. من به شما معرفی می کنم

 

طراحی وب چیست؟

در پاراگراف قبل ، من در مورد برنامه نویسی وب و برنامه نویسی وب صحبت کردم ، اما گاهی اوقات برای پروژه های بزرگ ، شرکت های توسعه پروژه وب را به دو بخش ظاهر و پایه تقسیم می کنند تا بتوانند کار حرفه ای تری داشته باشند و به نتایج سریع تری برسند. اصطلاح طراحی وب ، طراحی وب نامیده می شود. این قسمت معمولاً به برنامه نویس Front End واگذار می شود ، اما بعداً با جزئیات بیشتری در مورد آن صحبت خواهم کرد.

 

طراح وب کیست؟

طراح وب شخصی است که نگاه و احساس یک صفحه وب یا برنامه وب را به گونه ای طراحی می کند که کاربر بتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. با این حال ، بسته به اندازه و اهمیت پروژه ، این کار توسط Can نیز می تواند در سمت مشتری یا سرور پروژه انجام شود.

 

اما تفاوت بین یک توسعه دهنده وب و یک طراح وب چیست؟

 

توسعه دهنده وب کد پایه یک سرویس وب را می نویسد. اما طراحی و رابط کاربری یک نرم افزار تحت وب یا وب سایت در اختیار طراح وب است. در حقیقت ، شخصی که ظاهر یک نرم افزار وب را طراحی می کند یک طراح وب آهسته ، یک طراح وب نامیده می شود ، و کسی که کد پایه یک وب سایت یا برنامه را می نویسد ، یک برنامه نویس وب نامیده می شود.

 

قسمت های برنامه نویسی وب چیست؟

به طور کلی برنامه نویسی وب به دو بخش تقسیم می شود.

برنامه نویسی جلویی

برنامه نویسی برگشت

اما اگر می خواهید برنامه نویسی وب را یاد بگیرید ، می توانید به عنوان یک برنامه نویس در دو زمینه زیر کار کنید.

Front End Developer:

برنامه نویس FrontEnd شخصی است که برنامه نویسی را در سمت کاربر انجام می دهد. این قسمت از وب سایت ، برخلاف قسمت دیگر وب سایت ، برای کاربر قابل مشاهده است و ویترین وب سایت نیز نامیده می شود.

Back End Developer:

Back End بخشی از یک وب سایت یا برنامه وب است که برای کاربر قابل مشاهده نیست. برنامه نویس Back End شخصی است که وظیفه تهیه این قسمت را بر عهده دارد.

 

پشته کامل:

در دنیای طراحی وب ، افرادی وجود دارند که هم می توانند ظاهر وب سایت را طراحی کنند و هم کد نویسی پشت سر ، یا برنامه نویسان پشت صحنه ، به اصطلاح برنامه نویسان FULL STACK را طراحی کنند. این افراد این توانایی را دارند. برای انجام مستقل پروژه های طراحی سایت.

 

زبان های برنامه نویسی وب چیست؟

در بخش قبلی گفتیم که برنامه نویسی از دو بخش (سمت مشتری و سمت سرور) تشکیل شده است ، اما زبان های برنامه نویسی نیز به دو دسته ، سمت سرور و سمت مشتری تقسیم می شوند که در زیر ذکر شده است.

 

زبانهای برنامه نویسی سمت مشتری:

زبان HTML

زبان CSS

زبان جاوا اسکریپت

زبان جی کوری

زبانهای برنامه نویسی سمت سرور:

زبان برنامه نویسی پی اچ پی

آسپ زبان برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی پایتون

در جلسات آینده با جزئیات صحبت خواهم کرد.

 

مراحل تبدیل شدن به یک برنامه نویس ، جلوه ای اساسی است

اکنون که با اصطلاحات و مفاهیم برنامه نویسی وب آشنا شدید ، می خواهم به شما بگویم که چگونه می توانید برنامه نویسی وب را یاد بگیرید.

 

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس سمت مشتری ، یادگیری Html ، زبان نشانه گذاری CSS می توانید با یادگیری این زبان های نشانه گذاری ، یک برنامه نویس سمت مشتری شوید ، اما اگر می خواهید برنامه نویسی حرفه ای تری داشته باشید ، بهتر است سمت مشتری را قرار دهید. چارچوب هایی در دستور کار شما قرار دارد ، به عنوان مثال یکی از این چارچوب ها که به شما کمک می کند یک چارچوب وب سایت پاسخگو Bootstrap بسازید که باید از آن استفاده کنید.

یک نرم افزار گرافیکی قدرتمند را یاد بگیرید که من Photoshop را توصیه می کنم.

آنچه آموخته شده را تمرین کنید و تکرار کنید.

مراحل تبدیل شدن به یک برنامه نویس برمی گردد

یادگیری HTML ، زبان نشانه گذاری CSS

یکی از زبان های برنامه نویسی سمت سرور PHP، ASP را بیاموزید

یادگیری بانک اطلاعاتی

تمرین و تکرار کنید تا یک متخصص شوید.

اگر می خواهید برنامه نویسی سمت سرور انجام دهید ، نیازی به یادگیری نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ ندارید ، اما برای درک خوبی از برنامه نویسی سمت سرور ، باید زبانهای نشانه گذاری html و CSS را یاد بگیرید.

 

ابزارهای برنامه نویسی وب چیست؟

شما می توانید برنامه نویسی وب را بر روی سیستم خود یا میزبان انجام دهید. برای نوشتن کد خود بر روی سیستم خانه خود ، باید یک سری نرم افزار را روی سیستم خود نصب کنید تا بتوانید کد php را اجرا کنید. البته نرم افزارهایی وجود دارند که تمام نرم افزارهای مورد نیاز خود را به عنوان یک بسته نصب می کنند. نیازی نیست آنها را یکی یکی نصب کنید. اگر می خواهید طراحی سایت را در هاستینگ انجام دهید ، به طور پیش فرض این نرم افزارها روی هاست شما نصب می شوند. توسعه دهندگان وب معمولاً بر روی سیستم خود کدگذاری می کنند و سپس آن را به هاست منتقل می کنند. برای شروع برنامه نویسی در سیستم شخصی خود ، باید نرم افزار زیر را روی سیستم خود نصب کنید.

 

نرم افزار XAMPP یا WAMPP: این نرم افزار سیستم شما را به یک سرور محلی تبدیل می کند که می تواند کد سمت سرور را اجرا کند.

ویرایشگر متن مانند Dreamweaver: این نرم افزار محیط نوشتن کد را برای شما فراهم می کند.

چند نکته طلایی قبل از ورود به دنیای برنامه نویسی وب

اگر به این رشته علاقه ندارید ، هرگز وارد این زمینه نشوید.

بسیاری از دوستان فقط به این دلیل که با یادگیری این تخصص می توانند درآمد بالایی کسب کنند وارد این رشته می شوند ، اما باید بدانید که تخصص در این زمینه تلاش زیادی را می طلبد و اگر به این رشته علاقه ندارید ، نمی توانید موفق شوید.

 

وارد برنامه شوید و دقیقاً مشخص کنید که در کدام بخش می خواهید یک متخصص شوید.

دوستان زیادی هستند که وارد چندین رشته شده اند اما متأسفانه در هیچ یک از این زمینه ها تخصص ندارند بنابراین نتوانسته اند به درآمد بالایی دست پیدا کنند.

 

دستیابی به موفقیت در این زمینه نیاز به تلاش و پشتکار مداوم دارد.

بسیاری از دوستان علی رغم گذراندن وقت زیادی برای تخصص در این زمینه ، متأسفانه نمی توانند موفق شوند و دلیل این امر این است که در وسط جاده ناامید شده و تسلیم می شوند ، بنابراین می خواهید برنامه داشته باشید. وب را شروع کنید. دانستن این که قدم گذاشتن در این زمینه تلاش و پشتکار زیادی را می طلبد ، اما پس از موفقیت ، دیگر نیازی به تلاش نخواهید داشت.