سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه استفاده درست از زبان بدن در مصاحبه های شغلی

 

 

 

زبان بدن می تواند تأثیر زیادی در نحوه درک دیگران از شما در مصاحبه شغلی داشته باشد. کارفرمایان توجه می کنند که چگونه کلمات خود را می گویید ، چگونه لباس می کنید و چگونه در طول مصاحبه رفتار می کنید تا بتوانند درک بهتری از شخصیت شما کسب کنند.

 

متخصصان همیشه سعی در تحلیل حرکات بدن و یافتن راهی برای تعیین شخصیت یک شخص و رابطه بین حرکات بدن و ذهن او دارند. به همین دلیل موارد مختلفی در مورد زبان بدن وجود دارد که شما نباید آنها را انجام دهید - به عنوان مثال بیقراری باعث می شود شما ضعیف و عصبی به نظر برسید - صحبت کردن به نرمی در مورد شما تصویری خجالتی در نگاه دیگران ایجاد می کند. در ادامه این مقاله ، کاران در مصاحبه شغلی روش های استفاده از روش های غیر کلامی برای رسیدن به شغل خود را پیشنهاد می کند.

 

با اعتماد به نفس دست تکان دهید

 

جالب است بدانید که چگونه افراد برای درک شخصیت خود دست را تکان می دهند. افراد خجالتی و خجالتی دست را تکان می دهند. مردم بسیار محکم رأی می دهند و برای چند ثانیه دست شخص را نگه می دارند. در ابتدای مصاحبه با مصاحبه شونده ، با اعتماد به نفس و کامل دست را تکان دهید ، که می تواند شروع خوبی برای مصاحبه باشد. در طی مصاحبه ، کف دست دیده صداقت و تعهد را نشان می دهد. در حقیقت ، کارشناسان معتقدند که در این حالت ، سیستم لیمبیک یا سیستم عصبی احساسی مغز درک مثبتی از گفتگو دارد و همین امر باعث می شود مصاحبه کننده احساس راحتی کند.

اگر بیکار باشید ، تمام فرصت های شغلی در حال حاضر منتظر شما هستند

 

تماس چشمی خوبی برقرار کنید

 

تماس چشمی یکی از راههای جلب اعتماد است. اما بخاطر داشته باشید که طولانی مدت تماس چشمی حس ارعاب را القا می کند. در طی مصاحبه ، سعی کنید ارتباط مصنوعی کافی با مصاحبه کننده داشته باشید.

 

مستقیم بنشینید و لبخند بزنید

 

تکیه دادن روی صندلی در طی مصاحبه باعث احساس بی هوشی در صحبت کردن می شود. طبق تحقیقات ، چگونگی نشستن یک شخص در صندلی ، حس اعتماد یا بی اعتمادی را در مکالمه مشخص می کند. پیشنهاد ما این است که نحوه نشستن روی صندلی را طوری انتخاب کنید که خیلی خشک و بی تحرک نشوید و خیلی سست نشوید. بهتر است در حین مصاحبه کمی تکیه دهید و دستان خود را روی میز بگذارید و حتی می توانید با دستان خود یک مناره بسازید. این نشان می دهد که شما به بحث علاقه دارید. در طول مصاحبه قفسه سینه خود را لمس نکنید زیرا این امر نشان می دهد که شما در بحث دفاعی و بی علاقه هستید. لبخند زدن یکی از راههای کم هزینه برای استفاده از فضای مصاحبه است زیرا لبخند فضایی آرام به مصاحبه می بخشد.

 

سر خود را تکان دهید

 

تکان دادن سر خود در طول مکالمه نشانه این است که شما به گفتگو علاقه دارید و با مصاحبه کننده موافق هستید. همچنین نشان می دهد که شما حرفه ای بودن طرف مقابل را درک می کنید. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که هنگام صحبت با دیگران و به عنوان نشانه توافق ، سر خود را تکان می دهید ، سعی کنید این کار را انجام دهید.

 

قاطعانه و با انرژی قدم بردارید

 

مصاحبه کنندگان غالباً در 10 ثانیه اول جلسه قضاوت خود را می کنند و حتی تصمیمات خود را نیز می گیرند. بنابراین بخشی از این قضاوت نحوه راه رفتن درون اتاق است. بنابراین هنگام ورود به ساختمان با همه کارکنان مهربان باشید. زیرا اولین تصویری که از خودتان در ذهن همکاران آینده ایجاد می کنید در روز مصاحبه است. هنگام ورود به اتاق مصاحبه ، قاطعانه و با انرژی قدم بردارید و یادتان نرود هرگز قدم های متکبرانه قدم بگذارید.

آروم باش

 

به گفته کارشناسان ، چشمک زدن نشانه استرس و عدم تمرکز است. سعی کنید آرامش و کنترل رفتار خود را حفظ کرده و با آرامش به مصاحبه کننده گوش دهید. این به شما امکان می دهد تا به اندازه کافی روی مصاحبه کننده متمرکز شوید.

 

 

پاهای خود را صاف بر روی زمین نگه دارید

 

به یاد داشته باشید که پای خود را محکم روی زمین بگذارید. این تمرکز شما را در طی مصاحبه شغلی افزایش می دهد. به طور خاص زنان هرگز نباید در مصاحبه شغلی از پاهای خود عبور کنند ، اما هیچ مشکلی در چین خوردن پاهای خود در مچ وجود ندارد.

مجله Karan News یک رسانه آنلاین در زمینه کار و اشتغال است که در سال 1397 با نگاهی متفاوت به جریان اخبار صنعت اشتغال راه اندازی شد. در این مجله می توانید در هر زمان و از آخرین اخبار و تحولات در صنعت اشتغال ایران و جهان مطلع شوید؛ جالب ترین و کاربردی ترین مطالب آموزشی را در بوم شناسی کار و مشاغل بخوانید و حتی با تجارب شنیدنی افراد متقاضی کار و کارفرمایان به ویژه مدیران منابع انسانی آشنا شوید.

 

مجله Karan News پنجره جدیدی از راه حل ها در زمینه اشتغال و مدیریت منابع انسانی است؛ ما در این مسیر با دیدگاه دیگری همراهی خواهیم کرد.