سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکان مناسب گیاهان در محل کار

بسیاری از شما می دانید که داشتن گل روی میز شما می تواند روحیه شما را تغییر دهد اما آیا می دانید گلها همچنین می توانند بهره وری و کیفیت کار شما را افزایش دهند؟

علاوه بر این ، گل ها و گیاهان می توانند تمرکز و حافظه را در شما و کارمندانتان افزایش دهند.

به عبارت دیگر ، داشتن گل در مطب یک وضعیت برنده برای همه است.

از یک طرف ، مشتریان و بازدید کنندگان شما نسبت به گل ها احساس خوبی دارند و از طرف دیگر شما و کارمندانتان از گل ها لذت می برید ، بنابراین بهتر است گیاهان مناسب برای محل کار را بشناسید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

در این مقاله مکان های مناسبی برای قرار دادن گل ها را معرفی خواهیم کرد و در پایان در مورد نکات لازم برای چیدمان گل در محیط کار صحبت خواهیم کرد تا بتوانید در این مورد ایده بگیرید و فضای کاری خود را پرانرژی و مثبت کنید. گلها را در محل کار بدانید.

 

اتاق پذیرایی در دفتر و شرکت

قرار دادن گل های تازه و زیبا در سالن پذیرایی ، احساس گرما و شادی را به آن مکان می بخشد و برای هر بازدید کننده پیام خوش آمدید می فرستد.

 

مکان های مناسبی برای قرار دادن گل ها روی میز پذیرایی در کنار منشی ، میزهای کوچک در کنار مبل ها و میز پذیرایی میانی است.

 

سالن اصلی

اضافه کردن یک دسته گل رنگارنگ به فضای خشک و رسمی سالن و قرار دادن چند دسته گل در گوشه و کنار شرکت برای بهبود روحیه اعضای تیم بسیار مؤثر است. شما می توانید گل های زیبا را در حالی که در فضای شرکت ایستاده اید ببینید و با همکاران خود صحبت کنید یا از یک سالن به سالن دیگر بروید.

 

سالن غذاخوری و اتاق غذاخوری

مکانهای اشتراکی مانند اتاق ناهار خوری در سالهای اخیر بهبود یافته است که شرکت ها با اضافه کردن ویژگی های سرگرم کننده و سرگرم کننده مانند تلویزیون ، اسنک و تنقلات رایگان ، قهوه و چای با کیفیت و حتی یک میز بازی.

 

سالن بخش مهمی از محیط سازمانی به عنوان محلی برای نوشیدن قهوه ، خوردن ناهار و میان وعده و حتی برگزاری جلسات غیررسمی است و یک گلدان پر از گلهای تازه می تواند فضای دلپذیر و آرامش بخش را فراهم کند.

دستشویی

بسیاری از شرکت ها و دفاتر مانند بسیاری از هتل ها و رستوران های سطح بالا ، از گل های طبیعی در حمام استفاده می کنند. در کنار توالت و جلوی آینه یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن یک شاخه گل تازه و طبیعی است.

 

اتاق کنفرانس

ارائه گزارش های ماهانه و سخنرانی اعضای شرکت در اتاق کنفرانس شاید برای خیلی ها خوشایند نباشد ، اما اگر این برنامه ها در یک فضای دلپذیر و خاص برگزار شود ، احتمالاً چندان بد نخواهد بود. اتاق های جلسات و کنفرانس ها معمولاً ساده تر و بزرگتر از محیط شرکت ها هستند و برای جلسات رسمی استفاده می شوند.

 

بیشتر شرکت ها در جلسات مهم از گل های طبیعی و کوتاه روی میزها استفاده می کنند تا فضای ساده و یکنواخت شرکت را تغییر دهند.

 

روی میز

بیشتر کارمندان از ایده قرار دادن گل روی میز برای افزایش فضای کار و نگاه کردن به آن ، به خصوص هنگام کار با رایانه استقبال می کنند. حتی اگر میز شما به هم ریخته باشد ، گلها هنوز هم بیش از هر چیز توجه را به خود جلب می کنند و می توانند خستگی را از چشمان شما خارج کنند.

فضاهای اشتراکی مشترک

از آنجا که بسیاری از کارمندان به سمت خود اشتغالی و کار آزاد حرکت کرده اند ، استفاده از فضاهای اشتراکی مشترک بسیار رایج شده است.

آنها این فضاها را به افرادی که دوست دارند در مکانی آرام ، دلپذیر و پرانرژی کار کنند ، اجاره می دهند.

اگر در یکی از این فضاهای مشترک کار می کنید ، می توانید با قرار دادن چند شاخه گل طبیعی روی میزها یا کنار سالن ، فضای مثبتی ایجاد کنید.

 

 

 

چند نکته برای قرار دادن گل در محیط کار

• گلها را در زیر نور مستقیم آفتاب مانند پشت پرده بدون پنجره ، در نزدیکی وسایل گرمایشی یا جریان مستقیم تهویه هوا قرار ندهید.

• اگر گل ها را در محل شلوغی مانند راهرو قرار می دهید ، بهتر است آنها را روی یک میز قرار دهید تا با مردم برخورد نکنید.

• بهتر است گلهای معطر مانند نرگس ، گل صد تومانی و تخت شب را در مکانی آرام بگذرانید و آنها را تنها بگذارید تا باعث ایجاد حساسیت در کارمندان و مشتریان نشود.

• گلدان های دارای ساقه بلند مانند گل آفتابگردان یا مریم گلی را در گلدان های بلند قرار دهید و از آنها در گوشه دیوار استفاده کنید تا از دیدن افراد جلوگیری شود.

• برای میزهای جلسات از گلهای کوچک و کوتاه ساقه مانند میخک و فریزی استفاده کنید.

• بهتر است از گلهای طرح بزرگ مانند تاج گل یا سبدهای بزرگ در فضای باز استفاده کنید.

 

به طور کلی ، در این مقاله ، ما سعی کرده ایم تا اطلاعات لازم را در مورد مکان های مناسب برای قرار دادن گل در محل کار به شما ارائه دهیم. اما اگر هنگام خواندن ، سؤالی به ذهن شما خطور می کند اما پاسخی پیدا نکردید یا به توصیه گیاهان نیاز دارید ، از طریق بخش نظرات در زیر این مقاله ، سؤالات خود را با کارشناسان گل خود در میان بگذارید تا در اسرع وقت بتوانید به آنها پاسخ دهید.