سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا دانشمندان عاشق ساخت ربات هستند که مبلمان Ikea را بسازند

سرخوردگی و عذاب از تلاش و عدم جمع آوری وسایل Ikea برای شما تمرین تحقیر به نظر می رسد ، اما این را بدانید: کابوس تخته خرده چوب ممکن است روزی منجر به ربات هایی شود که چندان احمقانه نیستند.



ساخت مبلمان Ikea

در سال های اخیر ، رباتیک ها دریافتند که ساخت مبلمان Ikea در واقع یک روش عالی برای آموزش روبات ها است که چگونه هرج و مرج دنیای واقعی را کنترل کنند. یک گروه از محققان یک شبیه ساز را رمزگذاری کردند که در آن بازوهای ربات مجازی از آزمون و خطا برای کنار هم قرار دادن صندلی ها استفاده می کردند . دیگران موفق شدند مجموعه متفاوتی از بازوهای ربات را برای ساخت صندلی های Ikea در دنیای واقعی تهیه کنند ، اگرچه 20 دقیقه طول کشید . و اکنون ، یک روبات مفید می تواند با پیش بینی اینکه چه بخشی را در مرحله بعدی می خواهند و تحویل آن ، در جمع آوری یک کتابخانه ایکیا به انسان کمک کند.

استفانوس نیکولاییدیس رباتیک دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ، نویسنده مقاله ، مقاله ای که اخیراً توصیف کرده است ، می گوید: "این یکی از مواردی است که امتحان آن آسان است - حتی اگر چند مورد از کتابخانه ها را در آزمایشگاه بشکنیم ، این مسئله چندان مهمی نیست" در ماه مه در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون ارائه شد. "این بسیار ارزان است. و همچنین کاری است که همه ما باید در مقطعی از زندگی خود انجام دهیم. "
نیکولایدیس و همکارانش با مطالعه چگونگی ساخت کتابخانه ایکیا توسط افراد مختلف شروع کردند. آنها به جای تهیه آن برگه راهنما با تصاویر ، به آنها اجازه می داد تا به ترتیب ترتیب صفحات پشتیبانی برای قاب و همچنین درج های قفسه را بداهه تنظیم کنند. (این یک تمایز مهم است ، زیرا سوال بزرگتر تحقیق در مورد این آزمایش در مورد ساخت مبلمان نیست - بیشتر در یک ثانیه.) بر اساس این نتایج ، محققان می توانند افراد را به انواع مختلف یا ترجیحات گروه بندی کنند. به عنوان مثال برخی از آنها قفسه ها را به یکی از قاب ها متصل می کنند. دیگران به طور همزمان یک قفسه به هر دو قاب متصل می کنند. اینها به عنوان توالی عمل شناخته می شوند.



آنها سپس افراد دیگری را مجبور کردند که مونتاژ را دوباره انجام دهند ، این بار با یک بازوی ربات در نزدیکی آنها ، قطعات را برای آنها بدست آورند. محقق با استفاده از قطعه ها (قفسه ها یا تکیه گاه ها) شخص با ورود به سیستم ، الگویی را برای شناسایی ربات ثبت می کند. نیکولاییدس می گوید: "بگذارید بگوییم شما وارد می شوید و اولین قفسه را می گذارید." "خوب ، ربات چیز زیادی نمی داند. سپس قفسه دوم را انتخاب می کنید. و حالا شروع به گذاشتن قفسه سوم می کنید. بسیار زیاد ، احتمال اینکه شما به آن دسته از کاربران تعلق داشته باشید که هر شش قفسه را پشت سر هم مونتاژ کرده باشید ، بسیار زیاد است. خیلی خیلی بعید استکه پس از آن ناگهان ترجیح خود را تغییر دهید. " هنگامی که ربات از اولویت یک شخص مطلع شود ، بخشی را به او تحویل می دهد که می داند افرادی مانند آنها قبلاً بعدی را انتخاب کرده اند. این آزمایشات نشان داد که این ربات می تواند به سرعت و با دقت از این طریق با سبک انسان سازگار شود و با موفقیت اجزای مناسب را تحویل دهد.


به آن فکر کنید مانند روشی که محققان هوش مصنوعی در ایجاد الگوریتم تشخیص تصویر ایجاد می کنند: اگر می خواهید گربه ها را ردیابی کنید ، با استفاده از یک شبکه عصبی تصاویر زیادی از گربه سانان را تغذیه می کنید. از آنجا که قبلاً نمونه های بسیاری دیده است ، الگوریتم می تواند تعمیم یابد. اگر تصویری از گربه ای را که قبلاً هرگز به آن ندیده اید نشان دهید ، می تواند با استفاده از دانش قبلی خود تأیید کند که در واقع یک پستاندار چهار پا خزدار را تجسم می کند با نگرشی تند و زننده

این ربات نیز همین کار را انجام می دهد ، فقط به جای استفاده از یک بانک تصاویر ثابت ، از نمونه هایی از توالی استفاده می کند ، نظمی که انسانها بر اساس ترجیحات خود قفسه ها و تکیه گاه ها را به هم متصل می کنند. نیکولاییدس می گوید: "این ربات می داند که اقدام بعدی که باید انجام دهد این است که قفسه بعدی را با اطمینان بسیار بسیار بالا به شما تحویل دهد."

راهنمای WIRED برای ربات ها


هر آنچه می خواستید در مورد اتومات های نرم ، سخت و غیرکشتار بدانید.
در پایان ، اگرچه ، این تحقیق در مورد تولید ربات های کاملاً تخصصی نیست که به خانه شما می آیند و به شما در ساخت قفسه کتاب کمک می کنند. همچنین در مورد توسعه ماشین آلاتی که بتوانند کارهای پیچیده مانند این را به تنهایی انجام دهند ، وجود ندارد. این درمورد آموزش روبات ها است که چگونه با انسان ها بدون حتی رانندگی بیشتر از آنچه که مردم در هنگام ساخت مبلمان Ikea تجربه می کنند ، با آنها همکاری کنند .

با وجود همه شادمانی در مورد روبات ها از ورود به سرقت شغل ما، واقعیت این است که شما به احتمال زیاد به یک کار ماشین با شما از جایگزین شما آشکار . در حال حاضر - و احتمالاً برای مدتی در آینده - مردم فقط در انجام برخی کارها بهتر عمل می کنند. هیچ ماشینی نمی تواند مهارت دست انسان را تکرار کند یا مانند ما به حل مشکلات نزدیک شود. آنچه ربات ها در آن مهارت دارند کار بی رحم است. به یک خط مونتاژ خودرو فکر کنید: اسلحه های ربات درهای اتومبیل را در جای خود قرار می دهد ، اما کار با جزئیات خوب نیاز به لمس انسان دارد.

 



در حقیقت ، مبلمان Ikea به عنوان اثبات مفیدی برای رباتیک ها شناخته می شود زیرا نوعی نسخه کوچک شده از یک کارخانه تولید اتومبیل است. "در مثال Ikea ، چگونه ربات می تواند ابزار را به شما تحویل دهد؟" می گوید نیکولایدیس. "ما می خواهیم این کار را به روشی کارآمد و مولد انجام دهیم ، درست است؟ ما می خواهیم که این ربات بتواند پیش بینی کند که یک کارگر به چه ابزاری نیاز دارد و این ابزار را به آنها تحویل دهد. "

ایده تیم او این است که این سیستم را به موقعیت های دیگری که ممکن است یک انسان و روبات با یکدیگر هم